• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Små barn på flystevne

Små barn på flystevne

Hei jeg har vært på en god del flystevner opp gjennom årene, og noe jeg tidvis reagerer på. Er at jeg titt og stadig ser veldig små barn på stevner. Har sågar flere ganger sett barn i barnevogn, er ikke dette i tidligste laget? Når de er så små har de vel neppe noen glede av det, og de blir vel heller vettaskremt av de voldsomme lydene. Selv øreklokker stenger ikke all lyd ute når jetjagerne setter alle kluter til.

Re: Små barn på flystevne

Vår nå eldste datter var på flyshow første gang når hun var ca 4 uker (Rygge 2009)... Hun fikk et par fine rosa øreklokker og sov stort sett hele tiden ;)

Tidlig krøkes..... ;)

Men spøk til revolver. Jeg tror det henger med sammen med at dersom foreldrene ikke reagerer på lyden, så vil ikke barna heller reagere på det. Tross alt, så repilikerer unger foreldrene sine.

Har personlig ikke hatt problemer med mine egne at de har reagert på høye lyder

Min datter krevde å være med til Rygge. Og da var hun 4 (tror jeg) hun fikk egne øreklokker og var mektig stolt over det.

S

Min datter krevde å være med til Rygge. Og da var hun 4 (tror jeg) hun fikk egne øreklokker og var mektig stolt over det.

S

Ja, når de er såpass store så kan de nok absolutt ha glede av det. Var selv 5 år da jeg var på det store stevnet på Rygge i 1975.

Men når de er så små at de ligger i barnevogn, da synes jeg ihvertfall at de er vel små. Og kan ikke tenke meg at øreklokker klarer å stenge all lyd ute. Enkelte bråker veldig mye. F16 er jo langt ifra verstingen.

Hva er egentlig problemet her? Jeg har hatt med unger i barnevogn og senere. Eldstejenta syntes det var veldig moro inntil hun var ca 5, da tok den mellomste over og den yngste ser mest på gutter nå:rolleyes:

Tror muligens at vi skal la foreldrene bestemme selv og ikke gå inne på en Marianne Borgen-variant (jeg-vet-best-for-alle-andre-fordi-slik-er-det-bare! Og ja, jeg har jobbet sammen med dama :headbang)

Jeg leste nettopp nå annonsering om "Top Gear Live" på Globen i Stockholm sine websider.

Der står følgende tekst:

"Top Gear Live är inte lämpligt för barn under fyra år. Vänligen notera att evenemanget stundtals håller extremt hög ljudnivå vilket kan vara smärtsamt och skadligt för små barn. Hörselkåpor rekommenderas."

Jeg oppfatter dette slik at de ikke nekter noen å ta med seg små barn, men at de ikke synes det er noen god idè?

Minstemann hos meg har akkurat passert 2. Og han ville ha hatt det helt topp. Selvsagt med øre beskyttelse.

Når det kommer til de aller minste, så blir litt å bruke fornuften. Ha selvsagt hørselsvern som er bra. Og vær litt taktisk med hvor man oppholder seg. Da blir det ikke for nært de aller værste lydene og man får en fin dag sammen.

S

Back