Slutt på Swiss F for andre enn M&M Sen & Hon

Re: Slutt på Swiss F for andre enn M&M Sen & Hon

Er vel ikke lenge før LH kommer med en lignende melding, kan jeg tenke meg.

Dette er vel egentlig gammelt nytt. LX F for partnere har vært utilgjengelig i over et år (snakker om generell tilgjengelighet på ANA tool).
Men fint de gjør det offisielt.

Dette er vel egentlig gammelt nytt. LX F for partnere har vært utilgjengelig i over et år (snakker om generell tilgjengelighet på ANA tool).
Men fint de gjør det offisielt.
Det er ikke det som er endringen. Frem til nå (og ut året) har det vært tilgjengelig for M&M-medlemmer uavhengig av status, men ikke *A-partnere. Fra nyttår er det ikke engang mulig å få tatt ut LX F som M&M Member eller M&M Frequent Traveller (*S).

Synes det er rart at de har "lov" til å begrense tilgangen så mye. Skulle ha trodd at *A sentralt satte et visst minimum av tilgjengelighet fra alle partnere.

Det er ikke det som er endringen. Frem til nå (og ut året) har det vært tilgjengelig for M&M-medlemmer uavhengig av status, men ikke *A-partnere. Fra nyttår er det ikke engang mulig å få tatt ut LX F som M&M Member eller M&M Frequent Traveller (*S).

Synes det er rart at de har "lov" til å begrense tilgangen så mye. Skulle ha trodd at *A sentralt satte et visst minimum av tilgjengelighet fra alle partnere.

SQ er vel også kjent for å være gnine med sine premiumseter long haul, men mener det skal være bookbart for alle Krisflyers medlemmer dersom man har nok poeng.

De beste produktene forsvinner sakte men sikkert bort fra oss som har benyttet diverse miles muligheter og partnerprogrammer. Synd, LX F er noe av det bedre jeg har prøvd. Selv ikke vanlige M&M kunder får tilgang her lenger, da struper man virkelig tilgjengeligheten. Fordelen er jo selvsagt nettopp for de med M&M status og horder av miles.

Kan de egentlig det? Er det ingen regler eller noe som sier at de må tilby alle klasser til alle partnere?

Kan de egentlig det? Er det ingen regler eller noe som sier at de må tilby alle klasser til alle partnere?

Skal ikke være noen regler på det, i så fall er det ingen som sanksjonerer noe brudd her.

Tror også mange overvurderer/feilvurderer betydningene av allianser ;)

LX gjør jo dette i et grep for å skaffe flere betalende passasjerer i sin F kabin. Nå vet jeg ikke hvordan yielden vanligvis er i F på LX, men grunnen til at man jo releaser awardseter er jo at de ikke får dem fylt opp med betalende pax. Spørsmålet er om de i det hele tatt får noen flere pax på dette, jeg tviler i grunn.

Det trenger ikke være grunnen. Kan like gjerne være at de ikke vil ta den kostnaden det medfører, samt sikre tilgangen til de som "virkelig fortjener" det.

Slutt på Swiss F for andre enn M&M Sen & Hon

Da blir det vel slutt på Star oppgradering med poeng også da for det er vel samme bokingklassen som benyttes?

Jeg må jo si at dette er jo ikke noe dumt trekk? Hadde jeg hatt så god råd at jeg betalte 40-50.000 for en flybillett, så hadde jeg satt pris på å slippe hobbysnobber som drikker om kapp champis, løper rundt og tar bilder samt klager på glass, årgang osv. ;)

Må ærlig talt innrømme at Swiss og LH gruppen generelt virkelig gjør noen merkelig trekk for tiden. I 2013 har jeg flydd LH F 4 ganger, en upcoming. På to av flightene har jeg vært alene (januar og mars) en gang var kabinen full, da jeg kom ombord sa Purser at vi ble 3, men det kom 5 op up. Siste flight var vi to (slutten av august)

Hadde det vært ett stort problem med fulle kabiner, go for it, men det tvert motsatte rapporteres fra alle hold, da blir sånne restriksjoner latterlige. Det bør være revenue management sin oppgave å holde orden på sysakene her, ikke M&M. Mye bedre å få noen tusen dollar i kassen for miles enn 0 for F redemtion med M&M er slett ikke billig

Back