Slutt for Thai 744 CPH/ARN?

MD11 ble brukt mye på ARN, ATH, ZRH og MEL. Men ARN ble jo oppgradert til B744 ganske raskt grunnet større kapasitet. Men jeg har sett TG MD11 ofte på ARN. Nå er som kjent typen faset ut hos TG. Samme som B747-300.

ah ok... hmm.. ja... Thai 747 e flott.. såg det lørdagen i CPH.

Men for mange år siden såg eg jo Thai brukte DC10 på ruten.... så har de ikke brukt MD11 på CPH i det hele tatt ?

MD11 ble brukt mye på ARN, ATH, ZRH og MEL. Men ARN ble jo oppgradert til B744 ganske raskt grunnet større kapasitet. Men jeg har sett TG MD11 ofte på ARN. Nå er som kjent typen faset ut hos TG. Samme som B747-300.
Takk. Fikk så vidt med meg TG´s MD-11; kort tur mellom Amsterdam og Zurich.

Denne personen virker ganske fornøyd med eco produktet deres..

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55008

Det var meg :-) Nå fløy vi jo med en 772ER. Har fløyet en del med TGs 744, og det er en helt annen opplevelse. Husker godt min første IC-flight med TGs 744. Det var en stor skuffelse. Jeg hadde jo hørt så mye bra om dem, og så stilte de med dét treskeverket og verdens sureste kabinpersonale.

Vi fløy BKK-CNX med HS-TGM nå i november (tripreport kommer etterhvert), og det var en skrekktur! Da var vi glade vi ikke skulle helt til CPH eller ARN med skrammelet.

Jeg diskuterte utreisen vår med en dansk venn som jobber i BKK, og hun sa hun ville vurdere å fly via Oslo hjem til CPH neste gang, kun for å unngå 747.

Last edited:
Da vi reiste med Thai til Thailand via CPH for mange mange år siden så var det MD11 med flight nr TG969. Flyet kom fra ZRH og hadde en mellomlanding i CPH før de fløy videre til BKK. Senere ble det (nærmere fast) brukt DC10 fra CPH før det gikk over til B743.
Jeg husker også at TG930 til CDG hadde denne gangen en mellomlanding i ARN. Vi reiste da med denne flighten til ARN ja..

Styret i Thai har besluttet i styremøtet å oppgradere setene på EC og IFE med AVOD system også i EC på 12 av deres 18 stk. B747.Oppgraderingen vil være ferdig i løpet av 2 år. For de 6 av flyene som er nærmere 20 år gammel vil bli byttet ut, trolig med B777-300ER. De første Thai's B747-400'ene er fra 1990.

Vet dere at i 1972 startet Thai sin første rute til Europa, nærmere sagt til CPH med DC8-33.

Back