Slutt for Thai 744 CPH/ARN?

MartinL

ScanFlyer Dusty
Thai skal bytte ut flere av sine gamle travere.

Thai Airways International plans to get four to six Boeing 777-300ERs to replace its older 747s, says the carrier's executive VP commercial Pruet Boobphakam.

"We have 12 747s and we're looking at phasing out four to six of them over the next two years," he says. The 747s are more than 18 years old.

The Star Alliance carrier will turn to a leasing company to get the 777s since it wants them within the next two years, adds Boobphakam.

It will use the aircraft on long haul routes such as those to Europe, he says.

http://www.flightglobal.com/article...-replace-4-6-747s-with-leased-777-300ers.html
 
Jeg tror ikke nødvendigvis det blir CPH og ARN som blir byttet ut først.
Thai har stor suksess med sitt Business, Premium Economy og Economy konsept på disse rutene, og de fyller fortsatt opp 747-ene på disse byene.
 
Og Thai får vel ikke første A 380 i Q4 2012....
Seint men godt.

None som vet hvor stor kost forskjell innkjøp/bruk på 777 kontra A330/340?
 
Mon ikke der går lang tid før vi slipper for Thais 744's på CPH og ARN - det tror jeg personligt men et bedre inflight produkt ville nu ikke være helt dumt...
 
Var med TG B747 fra LHR til BKK i sommers..og det var ...........ringe
Deres inflight film system var ude af funktion i Economy cabine...deres lydsystem var istykker på hele flyet....jo det var ringe
TG Crew som altid er udråbt som det bedste...var her noget at de ringeste jeg har set længe...Det var absolut ikke nogen god oplevelse....Det var længe før jeg flyver TG 747 igen
Hilsen
Ole
 
Velkommen i klubben, Ole!

Lenge siden jeg har hørt noen har vært fornøyde med en TG flight!

BF:cool2
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 5,634 Re: Slutt for Thai 744 CPH/ARN?

Bizflyer skrev--------------------------------------------------------------------------------

Velkommen i klubben, Ole!

Lenge siden jeg har hørt noen har vært fornøyde med en TG flight!


Makan til tullprat??
Hva er det du er i mot Thai? Er det at de flyr på OSL? Har du lest noe som helst om Thai? Dette er rene sludder.
Jeg har lest om mange som er fornøyd med Thai.
 
Bemærk, at de utilfredse ofte har fløjet med 747. Og OSL er jo forskånet for disse veteranmaskiner. Jeg har adskillige gange fløjet med 747 fra LHR og CPH, men valgte sidst at flyve via ZRH for at flyve 340. Hvad skete? Last minute equipment change til 747:-(
 
Velkommen i klubben, Ole!

Lenge siden jeg har hørt noen har vært fornøyde med en TG flight!

Det er flere som har skrevet at de er fornøyd med TG her inne. Fint hvis vi kan droppe en TG vs røkla slik vi har med FR og DY innimellom.
 
Synes de 4 flightene jeg har gjort med TG 747 i økonomi har vært veldig fine, rimelig god benplass, og definitivt en behageligere opplevelsen enn bak i fx. Sas-bussen. Og Premium på 747´ene til ARN og CPH er jo konge.
 
EN av årsakene til at jeg tror det drøyer med å bytte ut disse, er nettopp den suksess de har med Premium Economy på rutene til CPH og ARN.
Med 14 Biz ( som er de gamle F-stolene som kan legges flatt) , 50 Premium Economy ( gamle Biz-stoler) og 325 Economy stoler klarer TG å få en høyere yield enn om de kun kjører BIZ + Eco .
 
Ikke mitt bord , men en kamerat, Gull TG og mye upgrade vouchers vil bytte tilbake til CPH etc at det er nesten null sjanse på OSL ?
 
Har selv noen fine turer med TG sin 744 til og fra CHP. God benplass og veldig bra service på samtlige turer. Savnet kun skjerm i setet, men det gikk det og.
 
Hadde også noen turer CPH-BKK med TG B747-300:D Classic jombojet interiør, høyt under taket og skikkelige vinduskarmer. Forøvrig var setene og pitchen den samme som på B744. 300 serien gikk fast på CPH før de ble faset ut.
 
hvorfor ska det bli slutt for Thai på ruten til København ? da eg var der lørdag morgenen va det massevis av folk ved Thai sin innsjekkingskranker.. med køer.. godt blandet av skandinaver og thaiakker... så ruten går nok fortsatt godt uansett.
 
hvorfor ska det bli slutt for Thai på ruten til København ? da eg var der lørdag morgenen va det massevis av folk ved Thai sin innsjekkingskranker.. med køer.. godt blandet av skandinaver og thaiakker... så ruten går nok fortsatt godt uansett.

Det er ikke snakk om at ruten forsvinner, men om Boeing 747-400 forsvinner som materiell på ruten, det er en vesentlig forskjell:D
 
Back
Top