• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Slutt for Air Madrid

Ja, det forfaller fort ved dårlig vedlikehold - jeg mistenker at det er en av deres to åtte år gamle A330-202 MSN 205 el. 211 (begge tidligere Canada 3000 og Volare Airlines).

Men de tilbød vel billige billetter så lenge de fantes - og det er jo det viktigste!

Alle fyene deres er leaset.

Spoers om noen naa vil ha A319'ene deres - selv om de er splitternye, har de allerede vaert igjennom to konkurser ... (Independence Air & Air Madrid) :p

Den ene 330'en er vel leaset fra Novair, er den ikke??

Originally posted by LN-KGL

Da var det slutt på Air Madrid - (bort)forklaringer finnes på deres side

Egentlig var vel dette forventet etter at spanske luftfartsmyndigter har påvist dårlig vedlikehold og var i ferd med å trekke inn sertifikatene.

Denne filmen på YouTube er en god illustrasjon
http://www.youtube.com/watch?v=p8jiIBUvZck

Hver gang jeg ser slik dokumentasjon blir jeg meget opprørt og forbannet.
Selskap som behandler pax som kveg grunnet økonomi ønsker jeg velkommen til hel...:devil

Spanske aviser hadde t.o.m. voldsomt mye annonser de siste dagene for selskapet.

Tror filmen visar deras A310, Air Madrid hade en el flera sådanna i flottan, det stämmer inte för mig med inredningen och fönsterkombinationen till att det ska vara A330, det samma med luftutsläppet över baghyllorna stämmer väl inte för att det ska va en a330.

Originally posted by panadol

RED CAP hvem er JK ?
RED CAP...blir ommentrent som å si ananas ringer :)

Uansett det er Spanair. Leste en artikkel i fjor (link) at det blandt annet ble sagt at dette er et naturlig steg for selskapet å vurdere latin amerika men ikke før tiden er rett. Skulle tro at tiden er rett nå....

Utklipp fra artikkelen fra Desmber i fjor :

SAS is now considering longer term plans for Spanair, which may involve it expanding into long distance routes to Latin America. "We are in this business in order to develop it. Spanair is about to grow," SAS Vice President Gunnar Reitan said. "The long distance routes we are about to study are very much about Latin America," he told the joint news conference. "This is a natural area for Spanair to consider. There is no rush. We will consider doing this when the time is ripe."

I følge airfleets:

06/02/2007 Air Comet EC-IYN To enter in service 04/2007

Back