Slut med gratis bagasje for statusmedlemmer på Go Light billetter

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Slut med gratis bagasje for statusmedlemmer på Go Light billetter

Fra 7. maj 2018 er det slut for at sølv, guld og diamond-medlemmer kan medbringe gratis bagage på Go Light billetter hos SAS.

Det vil gælde for alle billetter bestilt fra 25. januar 2018 eller senere. Er der bestilt før denne dato, så vil man stadig ikke få opkrævet bagagegebyret - heller ikke hvis man rejser efter 7. maj.

https://finalcall.travel/da/slut-gratis-bagage-paa-go-light-billetter-statusmedlemmer-eurobonus/

Re: Slut med gratis bagage for statusmedlemmer på Go Light billetter

Bra. Med tanke på at mange konkurrenter heller ikke har det, er det liten grunn til at SAS ikke burde få tak i de potensielle inntektene her

For SAS sine inntekter er det vel og bra.

Men om man ikke har på seg aksjonærbriller, men heller ser det fra et forbrukerperspektiv så må jeg si at den viktigste sølvkort-fordelen har falt bort. De resterende fordelene er omtrent ikke-eksisterende.

Litt eller litt blir SAS veeeeldig like DY. Håper det innebærer at de går med greie overskudd fremover, om ikke annet.

Bra. Med tanke på at mange konkurrenter heller ikke har det, er det liten grunn til at SAS ikke burde få tak i de potensielle inntektene her

Ja jeg er ikke overrasket. Det mest overraskende var vel egentligt at det ikke blev indført da de introducerede Go Light på langruterne ;)

Men om man ikke har på seg aksjonærbriller, men heller ser det fra et forbrukerperspektiv så må jeg si at den viktigste sølvkort-fordelen har falt bort. De resterende fordelene er omtrent ikke-eksisterende.

Litt eller litt blir SAS veeeeldig like DY. Håper det innebærer at de går med greie overskudd fremover, om ikke annet.

Umiddelbart er det vel netværksselskabernes plan med Light billetter, at produktet skal matche lavprisselskabernes. SAS har været meget gavmilde med disse statusgoder i forhold til LH, BA etc.

Næste bliver vel mindre bonusoptjening på Light også. Men det behøver vi ikke at fortælle SAS ;-)

Ser at mange andre selskaper gjør det, men det er unektelig en devaluering av Eurobonusstatus. Gratis setereservasjon er vel det neste som går.

SAS ser ut til å prøve å holde logkk på dette til fredag. Et tørt og konsist innlegg om endringen på facebooksiden til SAS ble raskt slettet.

Det er tydelig at SAS posisjonerer seg for å bli mest mulig lik DY. Vi vet jo alle hvor viktig det er å være mest mulig lik sine konkurrenter, dette gjør det ekstra lett for kundene å velge....

Fiksa det for deg :)

Hehe, tror ikke SAS er dumme, eller kanskje litt... Men det er fint lite som tilsier at en i det lange løp tjener på å levere et produkt som er kliss likt andre. Da gjenstår det bare å komkurrere på pris, og er egentlig SAS rigget for det? Jeg kjenner ikke bransjen godt, men mange her inne virker å mene at SAS ikke vil klare det mot DY.

Hehe, tror ikke SAS er dumme, eller kanskje litt... Men det er fint lite som tilsier at en i det lange løp tjener på å levere et produkt som er kliss likt andre. Da gjenstår det bare å komkurrere på pris, og er egentlig SAS rigget for det? Jeg kjenner ikke bransjen godt, men mange her inne virker å mene at SAS ikke vil klare det mot DY.

Nå har jo de også laga irsk selskap med øst-europeisk innleid arbeidskraft, og spillernye effektive fly på irsk regg, så hvem vet? Snart kommer nok SAS også med 199kr billetter Oslo-London.

Skal vi se hva mere de kan kopiere av andre:
-Redusere/fjerne opptjening for Go Light
-Fjerne gratis setereservasjon for statuskunder
-Innføre betaling for vanlig kabinbagasje
-Prøve seg på kortgebyr én gang til
-Fjerne fast track for statuskunder
Noe positive overraskelser for de med status ser jeg ikke på horisonten.

Charterbransjen ser på å gjøre et notorisk problem til en inntektskilde: Når man bestiller charterreise kan man snart betale ekstra for å få reservert en dedikert solseng for hele oppholdet.

Skal vi se hva mere de kan kopiere av andre:
-Redusere/fjerne opptjening for Go Light
-Fjerne gratis setereservasjon for statuskunder
-Innføre betaling for vanlig kabinbagasje
-Prøve seg på kortgebyr én gang til
-Fjerne fast track for statuskunder
Noe positive overraskelser for de med status ser jeg ikke på horisonten.

Charterbransjen ser på å gjøre et notorisk problem til en inntektskilde: Når man bestiller charterreise kan man snart betale ekstra for å få reservert en dedikert solseng for hele oppholdet.

Robert!
Slutt å gi dem gode ideer! :drunk::headbang

Fra 7. maj 2018 er det slut for at sølv, guld og diamond-medlemmer kan medbringe gratis bagage på Go Light billetter hos SAS.

Ah, skuff´! At det droppes for sølv, ok, men burde kunne være en gull/diamant-fordel.

Men er det virkelig noen gull eller diamant kunder som flyr Go Light????

Ja, men det er jo greit, det betyr færre SAS-reiser for meg som bruker å ligge innenfor sølv med noen flyvningers margin.

Jeg var faktisk ikke klar over at det var "gratis" for EBG/EBD, så jeg er ikke helt på felgen over dette.

Men om man ikke har på seg aksjonærbriller,......

SAS sine aksjonærer har har 70 år med stort sett elendighet, så snart på tide noen tenker på dem også [emoji13][emoji6]

SAS sine aksjonærer har har 70 år med stort sett elendighet, så snart på tide noen tenker på dem også [emoji13][emoji6]

Det burde være gratis for aksjonærer :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back