Slik regner Ryanair 299 + 499 = 1537

Det var ikke akkurat en bombe :cry:

Får bare håpe at DY ikke følger opp med denne taktikken eller "logikken".....
Faktisk noe jeg tviler på, da Norwegian, ja greit nok de er et LCC, men de har en målgruppe som Ryanair ikke har, forretningsreisende....

Originally posted by sirpjalle

Det var ikke akkurat en bombe :cry:

Får bare håpe at DY ikke følger opp med denne taktikken eller "logikken".....
Faktisk noe jeg tviler på, da Norwegian, ja greit nok de er et LCC, men de har en målgruppe som Ryanair ikke har, forretningsreisende....

Ryanair har faktisk mange forretningsreisende........
Men det er klart, FR har ferie og fritidsreisende som sin "hovedmålgruppe".

Men enig i at prisingen til FR er "klønete og misvisende"

Det Ryanske look a like fub firma Sterling, gør det på samme måde. Det handler om at svindle og bedrage folk for at tjene penge. Og det er desværre lovlig.

Easy jet for den sags skyld, er nu ikke en skid bedre og vel også en masse andre.
Det er efterhånden blevet sådan, at alt hvad Ryanair gør, det gør de andrer også.

Joda, prisene kan være missivisende. Men man får jo inntrykk av denne artiklen at så stor prisfjorskjelle er det. Men journalisten har da både kjøpt med reiseforsikring og betalt for å sende bagasje.
Man kan da ikke klage på å kjøpe bil og betale mer enn "fra-prisen" dersom man skal ha med endel valgfritt ekstrautstyr.

Forøvrig fikk jeg en gladmelding i posten igår. Vår gamle PC hadde brutt sammen, og vi bestemte oss for å kjøpe en ny. Gleden var stor da det i posten kom reklame fra en velkjent pc leveradør som hadde en grei bærbar pc for bare 4.500 kroner! Jippi, tenkte jeg. Men under, i med liten skrift sto det at mva. og ekspedisjonsgebyr kom i tillegg.
Søren ta, så endte prisen jammen meg på omtrent 6.000 kroner gitt. Og det uten tilleggsutstyr!

IMM

Dette er nok ganske vanlig ute i Europa dessverre. Grunnen til at Norwegian og SAS ikke gjør det, er forde det er forbudt ved lov i Norge å ikke oppgi hele prisen. Se på Ryanair sine "Norske" sider. Der oppgir da alltid prisen innkludert skatter og avgifter. Bookingmotoren gjør det derimot ikke. Veldig vanlig utenfor norge.

Originally posted by imm

Joda, prisene kan være missivisende. Men man får jo inntrykk av denne artiklen at så stor prisfjorskjelle er det. Men journalisten har da både kjøpt med reiseforsikring og betalt for å sende bagasje.
Man kan da ikke klage på å kjøpe bil og betale mer enn "fra-prisen" dersom man skal ha med endel valgfritt ekstrautstyr.

Forøvrig fikk jeg en gladmelding i posten igår. Vår gamle PC hadde brutt sammen, og vi bestemte oss for å kjøpe en ny. Gleden var stor da det i posten kom reklame fra en velkjent pc leveradør som hadde en grei bærbar pc for bare 4.500 kroner! Jippi, tenkte jeg. Men under, i med liten skrift sto det at mva. og ekspedisjonsgebyr kom i tillegg.
Søren ta, så endte prisen jammen meg på omtrent 6.000 kroner gitt. Og det uten tilleggsutstyr!

IMM

At typisk Dell tilbyr PC'er på samme måte er ikke formildene på et Flyforum...

Dersom dere går inn på hvilket som helst amerikans selskap regner de på akkurat samme måte. Alle priser er + tax. Dette gjelder også Continental osv..... mao Ryanair er ikke alene om dette.

Forøvrig er prisene som kommer opp på www.norwegian.no heller ikke inkludert bagasjegebyr.

Originally posted by henning

Dersom dere går inn på hvilket som helst amerikans selskap regner de på akkurat samme måte. Alle priser er + tax. Dette gjelder også Continental osv..... mao Ryanair er ikke alene om dette.

Forøvrig er prisene som kommer opp på www.norwegian.no heller ikke inkludert bagasjegebyr.

Helt korrekt.

Eller prøv å bestille hotellrom i England. På et blunk spretter prisen opp med 14 (?) %. Og etterpå oppdager man at frokost heller ikke var inkludert. :(

Så Ryanair er ikke alene. Bortsett fra det med den forsikringen som er løst veldig dumt er det umulig vil jeg påstå å bli lurt av prisene på de norske bookingsidene til Ryanair.

Apropos journalisttemaet på en annen tråd: Dette var nøyaktig det samme tema som NRK FBI tok opp forrige onsdag. Godt vi har journalister som minner oss på dette om lag hver uke - eller er det for mange journalister i dette landet? Ja!

Tror det går en grense for hvor mange "tillegg" folk aksepterer før man blir irritert, ja sågar forbannet - tilleggene på Norwegian, for seating og bagasje, synes jeg foreløpig er akseptable -men noe særlig mer bør det ikke bli før jeg blir sur! Og da tenker jeg spesielt på kredittkortgebyret.

Når jeg bestiller ,så lurer det sjelden med seg en ekstra forsikring da. Har aldri opplevd det på BA, Norwegian, wideroe, expedia, finnair....men Ryanair.com. Der er det...

Originally posted by litt-amatør

Så Ryanair er ikke alene. Bortsett fra det med den forsikringen som er løst veldig dumt er det umulig vil jeg påstå å bli lurt av prisene på de norske bookingsidene til Ryanair.

Ja, det er løst for å tjene ekstra med penger. Så enkelt og greit er det. Personlig synes jeg slikt er rimelig sleipt, men det er nå bare meg....er vel mange her som synes det er helt greit. Men nå skal de tjene penger...

Originally posted by GFL

Når jeg bestiller ,så lurer det sjelden med seg en ekstra forsikring da. Har aldri opplevd det på BA, Norwegian, wideroe, expedia, finnair....men Ryanair.com. Der er det...

Ja, det er løst for å tjene ekstra med penger. Så enkelt og greit er det. Personlig synes jeg slikt er rimelig sleipt, men det er nå bare meg....er vel mange her som synes det er helt greit. Men nå skal de tjene penger...

Jeg kan ikke si at det er mange her inne som har mye godt å si om Ryanair.

Originally posted by GFL

Jeg kan ikke si at det er mange her inne som har mye godt å si om Ryanair.

Joa, skal si deg noe veldig fint om de. De er billige. Og når jeg betaler 300 kr for å komme til London, så har jeg ikke høye krav. Jeg kunne ikke dratt med Norwegian, BA eller SAS da jeg skulle se kamp. De kostet minst DOBBELT så mye..

Men jeg har ikke sansen for slik de markedsfører seg som nr 1 hele tiden, skal hele tiden ha oppmerksomhet i pressen, og stadig vekk bruker "skitne" triks for å lure kundene. Jeg ble lurt på de forsikringsgreine. Greit nok, Sterling hadde det samme, men de ble pålagt å fjerne de. Har Ryanair gjort det ennå?

Og jeg følte meg ikke sånn veldig velkommen ombord i Ryanair-flyet. Første gang jeg har sett kabinperonalet har hysjet på folk under sikkerhetsbriefingen, men kanskje det er normalt? Flyvertinnen på 24-år var nesten like kjip som befalet mitt i garden. Jeg og kameraten min fant ut at hun kunne ha passet inn i militæret, med den tonen hennes
:lol:

Under sikkerhetbriefingene skal folk være stille. Det å få folks oppmerksomhet er viktig når det gjelder sikkerhet. Jeg synes at det er helt greit å bli hysjet på i en slik sammmenheng. Better safe than sorry:colgate:

Originally posted by EB

Utrolig at noen fortsatt forsvarer Ryanair...:drunk:
Nej det är inte otroligt att några försvarar Ryanair även här:colgate:

Detta med priser och tillägg har ju diskuterats nog så mycket senaste åren tycker jag. Är det någon som har bokat en charterresa med Ving eller Fritidsresor på sista tiden? Det är tillägg där också. SAS har ju ett berömt servicetillägg även för e-tickets. Ryanairs annonser i Sverige (och de flesta andra marknader utom UK och Irland (tror jag)) måste ha totalpris förutom valbara tillägg.
Ryanair har revolutionerat resandet för "vanligt" folk inom Europa. Prisnivåerna för resor har dragits ner till nivåer som är väldigt överkomliga.
Man ska inte heller underskatta konsumentens kunskapsnivå. Folk lär sig snabbt och byter erfarenheter.
Om man har lärt sig "to play the Ryanair game" så kan mann öka sina positiva reseupplevelser.
Själv har jag (som tidigare nämnts i liknande trådar) gjort resor till Riga, Gdansk, Moseldalen (Ha-Ha-Hahn, EB :rolleyes: ) som inte hade blivit av utan Ryanair. Jag har också åkt till Rom, London, Paris med hjälp av Ryanair.
Servicenivån har i genomsnitt varit lika bra som i SAS Economy, personalen ibland till och med trevligare:wow:
Även behandlingen av handikappade med assistansbehov har varit förstklassig.
Mina erfarenheter är ju just mina erfarenheter. Det är ingen undersökning om hur det är igenomsnitt för samtliga resenärer, men det borde ha samma objektiva värde som andra enstaka resenärers skräckhistorier.
Men jag skulle nog inte vilja arbeta hos Ryanair. Men det gäller många företag...

Originally posted by EB

Utrolig at noen fortsatt forsvarer Ryanair...:drunk:

:clap DITTO! Setter meg ikke på et fly som har en Ryanair logo på....

Originally posted by AirbusTero

Tror det går en grense for hvor mange "tillegg" folk aksepterer før man blir irritert, ja sågar forbannet - tilleggene på Norwegian, for seating og bagasje, synes jeg foreløpig er akseptable -men noe særlig mer bør det ikke bli før jeg blir sur! Og da tenker jeg spesielt på kredittkortgebyret.

AirbusTero, har red utsagnet ditt.

forskjellen her er vesentlig, det er OVERSIKTELIG når du bestiller Fbillett på Norwegian, og du får opp alt i klartekst hva du skal betale for. Ingentng som ligger skjult. Litt REMA-akttig, what you see is what you get, og det ernkle er ofte det beste.

Originally posted by GFL

Joa, skal si deg noe veldig fint om de. De er billige. Og når jeg betaler 300 kr for å komme til London, så har jeg ikke høye krav. Jeg kunne ikke dratt med Norwegian, BA eller SAS da jeg skulle se kamp. De kostet minst DOBBELT så mye...

GFL, red utsagnet ditt og.... Trenger ikke å være sånn, veldig ofte pga alle de "obligatoriske" og obligatoriske gebyrene til Ryanair. mmmmmm. skeptisk.

Skal gi et eksempel. Vurderte å ta en tur til London i Jula som var, 2 voksne, 2 barn og et spedbarn fra SVG til STN. Faktisk ble Norwegian 1500-2000,- billigere, og det var før jeg la i mellom bensin, bompenger og ferjer på turen opp og ned til Karmøy.

Men enda på visa, vi fikk heller besøk av de fra London heller, og de kom via Karmøy med Ryanair, husker ikke prisen, men den var ikke billig den heller...

Dette er ikke noe nytt. Det er slik Ryanair gjør det. Pris+avgifter er vanelig også på andre selskaper. ................., men jeg sitter med en følese av at de "prøver å lure" folk. :cool:

Jeg er helt enig med HMWK! Som kabinsjef eller A/H-A/S og ansvarlig for sikkerheten ombord så er det utrolig irriterende å höre på passasjerere som snakker höyt mellom seg og gjerne med noen som sitter på raden foran eller bak seg selv, de prater så höyt mange ganger så man hörer ikke selv hva vertinnen som annonserer sier og det kan bli vanskelig å demonstrere alt rett! Mange passasjerere tror at kabinen bare er der for servicens skyld men det er jo bare noe ekstra de får med på kjöpet(om det finnes service da^_^ ) men vi er jo der for sikkerhetens skyld:exclamati :exclamati

Back