Slik blir Rygge

Et noe begenset utvalg av Malt Whisky er det eneste jeg foreløpig har å utsette...:p

Ser jo meget åpent, luftig og greit ut. Kan bli et bra alternativ til OSL selv for Oslo-folket, trur eg.

Et noe begenset utvalg av Malt Whisky er det eneste jeg foreløpig har å utsette...:p

Ser jo meget åpent, luftig og greit ut. Kan bli et bra alternativ til OSL selv for Oslo-folket, trur eg.

Ja, om prisene er bra og forbindelsene til Oslo bra nok, kommer nok feriefolket fra Oslo til Rygge også. Selv om OSL er litt nærmere og flytoget går kjapt, tar ting lenger tid på OSL om det er mye folk der, så Rygge kan bli et alternativ.

Undrar om Rygge kan bli lite som Bromma flygplats i Stockholm...
Det enda jag är osäker på är distansen till centrum mellan Rygge och Oslo?
Hur långt är det?

Vad jag dock tror är säkert är att för att flygplatsen ska få ett ordentligt sving är det nödvändigt att det kommer hög-frekventa linjer. Om man ser på Bromma så är det just linjerna med Malmö Aviation och Sverigeflygs linjer (exempelvis Kullaflyg) som går bra, och de har täta frekvenser och passar affärspassagerare jättebra.

Varför jag väljer Bromma är att det är smidigt att ta sig dit och när man väl är där så går allt otroligt snabbt och smidigt. Det är nära att parkera, ingen väntan på något när man är på flygplatsen egentligen. Bagage går snabbt, snabb incheckning etc. Hoppas att Rygge kan bli något liknande!

Hur långt är det?

Vad jag dock tror är säkert är att för att flygplatsen ska få ett ordentligt sving är det nödvändigt att det kommer hög-frekventa linjer. Om man ser på Bromma så är det just linjerna med Malmö Aviation och Sverigeflygs linjer (exempelvis Kullaflyg) som går bra, och de har täta frekvenser och passar affärspassagerare jättebra.

Varför jag väljer Bromma är att det är smidigt att ta sig dit och när man väl är där så går allt otroligt snabbt och smidigt. Det är nära att parkera, ingen väntan på något när man är på flygplatsen egentligen. Bagage går snabbt, snabb incheckning etc. Hoppas att Rygge kan bli något liknande!

Det er for langt fra Oslo til Rygge, ca. 60 km, at det kan bli som den glimrende flyplassen Bromma. Forretningsreisende i området vil nok kunne velge Rygge til Bergen, men ellers er det få forretningsdestinasjoner.

Hur långt är det?

Rygge ligger ca 55 km fra Oslo sentrum, mens Bromma ligger kun 6-7 km fra Stcokholm city. Så den sammenligningen går nok ikke.

Forøvrig er det overholdet ikke snakk om høyfrekvente ruter, men daglige/ ukentlige ruter, bortsett fra Bergen.

Rygge blir et alternativ på linje med Torp, og kommer til å ta Østfold-pax fra Landvetter vel så mye som fra Gardermoen, tror jeg.

Det er for langt fra Oslo til Rygge, ca. 60 km, at det kan bli som den glimrende flyplassen Bromma. Forretningsreisende i området vil nok kunne velge Rygge til Bergen, men ellers er det få forretningsdestinasjoner.
Usch då... Ja, det var för långt! :(
Synd att det inte finns något sådant alternativ i Oslo, för Bromma är strålande...

Nå spørs det om Rygge får noe særlig med trafikk i det hele tatt, når de kanskje ikke får velge åpningstider selv.

Hm, hvordan var det dette var.
Jo, de søkte vel om konsesjon fra kl xx - yy og fikk det.
Så tenkte de at bare vi får bygd ferdig og åpnet , så tvinger vi igjennom 24*7

Men Rygge har blitt en fin flyplass

De søkte vel med en moderat åpningstid for å overbevise politikerne? Hadde de søkt med utvidet åpningstid så hadde de kanskje ikke ha fått konsesjon?

Det er uansett betryggende når Aftenposten forteller oss at Rygge har oppstillingsplass for A380.

Det blir spennende å se hvordan Rygge utvikler seg - om det blir en lavpris- og charterflyplass eller noe mer. Ser frem til å teste flyplassen i mars - både på ruter Rygge-Istanbul og Rygge-Bergen.

Har booket en tur med Dy til istanbul i mars. Gleder meg til å sjekke ut RYG. Mortensrud har buss til Rygge og i følge rutetabellen bruker denne bussen bare fem minutter langre tid enn buss til OSL. Regner med å spare de minuttene på kø og gangavstander.

Roar

Ok.

Nå kjenner ikke jeg så godt til verken A320 fam eller Rygge, men hvorfor tok de den inn via service døren og ikke gjennom entry døren?

Back