'Slaget om Hawaii' i gang

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
For noen måneder siden annonserte Allegiant at de hadde anskaffet et knippe 757'er for trafikk fra sekundære vestkystflyplasser til Hawaii, men nå ser vi at de etablerte aktørene begynner å ta visse grep. Allegiant har hatt suksess i Bellingham (mellom SEA og Vancouver) og det var regnet som sannsynlig at BLI sto på kartet. Men så ....

Alaska Airlines will inaugurate nonstop service between Bellingham, Wash., and Honolulu, Hawaii, starting Jan. 7, 2011. The daily flights will provide a convenient alternative airport for travelers in Northwestern Washington and Lower Mainland, British Columbia.

http://finance.yahoo.com/news/Alaska-Airlines-Announces-prnews-1723950983.html?x=0&.v=1

Da er det vel snart duket for priser vi ikke har sett siden ATA's dager ...
 
Du mener vel slaget om Bellingham ? BLI trekker vel noen kunder fra Everett og nordover....og en del fra Vancouver Distriktet..men Westjet flyr jo allerede til Hawaii (HNL og OGG) med gode priser....og den stoerste tilbringer tjenesten "Quick Bussene" droppet jo BLI som stoppested (stopper ikke mellom White Rock og Marysville)....
 
Du mener vel slaget om Bellingham ?...

Nei, jeg tror vi vil få se mer 'proaktiv' innsats fra småbyer nedover langs kysten .. Og ikke bare fra Alaska. Hawaii er lukurativt og Allegiant skal nok få merke at de ypper seg mot gutter med muskler.
 
Vel det ligner muskler...men hva Alaska gjoer i Beagleham er vel mere sammenlignbart med noe som er proppet fullt av Steriods med svaert redusert hjerne aktivitet....
 
Også forresten, kanskje litt OT, men OSL er jo det nærmeste større europeiske flyplassen til Hawaii... Bare 5900 nm. Kjosern burde fly en av 787-erne sine dit, det hadde vært stort :-)
 
Aloha fra Hawaii MOW!

Her kunne man trenge mere kapasitet fortsatt da det ble jumpseat plass paa meg fra LAX til HNL i gaar. Tre revenue standby fra vaare venner hos UA og det var kun to plasser igjen. De ville ikke splitte opp saa det ble plass til fruen og datteren bak og jeg foran saa det gikk akkurat... ;)

Dag
 
....og det paa sommeren...som langt i fra er hoeysesong...men saa er jo CO "A Gooood Airline".... ikke akkurat bola paa steriods som andre ;-)
 
Fikk nylig kloa i et par billetter med DL til HNL hvor vi valgte utreise fra LAX via SAN og via SEA på tilbaketur til USD 283 inkl. tax. På returflighten var det mange ledige seter i F på 757 til DL. Disse ble solgt for USD 225 eller 15K SkyMiles. Siden vi hadde feil billettklasse (T), måtte vi gjøre opp med $. Vil for øvrig nevne at maten som ble servert i F var overraskende enkelt, kun ett stort rundstykke med kalkun som hovedmåltid. Trodde DL serverte varm mat i F på flighter lenger enn 1500 miles.
 
....og det paa sommeren...som langt i fra er hoeysesong...men saa er jo CO "A Gooood Airline".... ikke akkurat bola paa steriods som andre ;-)

Naa tror jeg ikke vi skal bli revet med her.

Faktum er at Hawaii er svindyrt fra hele USA majoriteten av aaret. Mens hotellene bloer og dumper prisene, lider Hawaii av serioes underkapasitet paa flighter, de store har kuttet heftig og prisene er dyrere en noensinne (november 12-1400 USD t/r ORD, 770 t/r SAN, resten av hoesten ca 1000 dollar t/r ORD)

Hadde tenkt paa tur til Hawaii i hoest, men det var faktisk mye billigere med italiatur og det med lie flat business produkt istedetfor domestic F bambus i 9 timer

Saa konkurranse og nye alternativer er hjertelig velkommen
 
Litt OT, men siden dere bringer opp priser.. Vi har kr. 7.900 fra OSL i desemember, one-stop CO.... Ikke gærnt...
 
Skal til Kona med HA fra SEA i slutten av Aug. Shearton Keahoui og Leiebil fra Hertz i en uke til pene $1182,50 råbillig, bedre hotell og omtrent samme pris som da jeg reiste til Maui for 5 år siden.

Men gutta i fra SEA, flyr noen av de lokale til GEG? Eller er det lite marked derfra?
 
Mener Hawaii - GEG ja. Kanskje dette kan bli en av de sterke kandidatene til Allegiant. Ihvertfall når de allerede "pisser i bassenget" til AS.
 
Back
Top