• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Slaget om Boeing Field er igang...

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Foerst kommer Southwest og ber om tillatelse til aa bygge terminal:
http://seattlepi.nwsource.com/local/aplocal_story.asp?category=6420&slug=WA%20Southwest%20Sea%20Tac

Saa kommer den lokale 900-punds gorilla og ber om plass til aa operere opp til 100 daglige flyvninger:
http://biz.yahoo.com/prnews/050721/sfth085.html?.v=17

Dermed er nok dette iferd med aa gaa over stoevleskaftene ... dette er mye for en liten flystripe, og jeg er ganske sikker paa at dette prosjektet blir blokkert.
 
Nei, dette er lokal krig. Southwest er lei av aa betale Sea-Tac overpris i terminal-leie og landingsavgifter og soeker alternativer. Alaska vil ikke sitte stille og la Southwest faa BFI for seg selv. BFI er omvendt Ryanair-flyplass (naemere byen, ikke milevis unna), og er derfor veldig attraktiv. Problemet er bare at det ikke er mye plass tilgjengelig ....
Regner med at Alaska's krav vil sette en stopper for hele prosjektet.
 
Er ikke dette bare BS hele greia, ved å måtte bygge en ny terminal, så må vel BFI øke satsene for brukerne, for å betale ned kostnadene ved terminal, parkering og veiforbedring.

Høl i hue. :mol

Kanskje dette får Port of Seattle til å senke takstene på SEA?
 
Originally posted by LN-AFG
Er ikke dette bare BS hele greia, ved å måtte bygge en ny terminal, så må vel BFI øke satsene for brukerne, for å betale ned kostnadene ved terminal,

Kanskje dette får Port of Seattle til å senke takstene på SEA?

Southwest har sagt seg villig til a betale for terminal og parkeringhus.....selv ser jeg Alaskas utspill som en taktikk for aa stoppe Southwest sine BFI planer.....
 
.. og slik ser den foreslaate terminalen ut:

2002394871.jpg
 
Jøss, trodde ikke en LoCo ville bygge jetbridge'er hvis de ikke måtte!
 
Back
Top