Skyways overtar City Airlines

En smule konsolidering i det svenske marked er vel næppe af det dårlige? Synes der er en stor underskov af selskaber i Sverige. Eller tager jeg helt fejl?

Lars

Jaja, det var trist läsning om ni frågar mig. Skyways/Avia är inte känd för att behandla sin personal bra medan City är raka motsatsen.

Får nog hållla med savipix...skyways känns tyvärr inte som optimala ägaren av city...visst har de lite samma nisch...men lite tveksam till detta, att dessutom city underordnas skyways och varumärket city airline ev försvinner känns inte helt rätt ur min synpunkt..?

Dette var ikke helt heldig spør du meg, litt overraskende at
Skyways tydeligvis blir vinklet som den med mere "muskler"
og økonomi til å kunne kjøpe opp andre selskaper. Er ikke så
lenge siden Skyways slet ganske så bra, selv om også
City Airline har hatt sine problemer.

Danneh: ja, dette skriver også Boarding - at det nye sammenslåtte
selskapet, skal drives under "Skyways" merkenavnet, og dermed
forsvinner "City Airline" etter hvert:

Skyways kjøper det Gøteborgbaserte flyselskapet City Airline. De to selskapene fortsetter under felles navn: Skyways.

Boarding: "Skyways + City Airline = Skyways"
http://www.boarding.no/art.asp?id=45774
SkywaysExpress_logo.png

Blir spennende å se hva som skjer på handling siden.
Her på Sola har Norport handling på Skyways mens SGS har handling på City.

Jaja, det var trist läsning om ni frågar mig. Skyways/Avia är inte känd för att behandla sin personal bra medan City är raka motsatsen.

Nøyaktig samme tanke slo meg også. Varemerket Skyways er vel generelt ganske "skakkjørt" også - i motsetning til for ti år siden.

Som mange sikkert har fått med seg har jo Skyways forsökt med alle mulige dirty triks for å senke vilkår for de ansatte. Med dette i bakhode er man ganske så skeptisk i forhold til hvordan City ansatte kommer til å bli behandlet.. Mitt tips er at L-Å Bertilsson kommer til å si opp de City ansatte for så å forsöke ansette de i Skyways.. City ansatte har etter hva jeg forstår målt etter Svenske forhold ok betalt.
Synes hele greia er tragisk..

Får håpe at Braathens Aviation heller kjøper opp Skyways, og at Braathens gjenoppstår som en fusjon av Skyways+City+Sverigeflyg+Malmö Aviation, og at man senere kjøper opp Cimber Sterling :P Da hadde man hatt tre solide skandinaviske selskaper.... :) *drømme*

Noe spørsmål til Stoarn -

Klinger navnet Skyways godt i Øst-Europeiske/Ukrainske ører, tror du ?
Kan dette etter hvert bli brukt på hele "gruppen" ?

Lyder AeroSvit bedre ?

Back