Skytrax Awards 2018

Alpha

ScanFlyer Silver
Det begynner å bli rutine..

World's Best Low-Cost Long Haul Airline (for fjerde år på rad)
Best Low-Cost Airline in Europe (for sjette år på rad)

Begge gikk naturligvis til Norwegian :)

World's best low cost airline gikk til AirAsia, men med Norwegian rett bak.

Hatten av osv.. Gratulerer :)

"Best low-cost airline" blir som å skryte av at du har den beste kjønnssykdommen... :D

Neida, men sikkert fint for de som bryr seg om sånne ratings.
Se på den positive siden, SAS klatret på world rankingen i år. De er nå det 60-ende best ratede flyselskapet i verden. Fortsatt et "stykke" bak Norwegian på 30, men ;)

Forøvrig er dagens flytrafikk bare ståplasser unna å være en buss med vinger. Low cost or die..

Forøvrig er dagens flytrafikk bare ståplasser unna å være en buss med vinger. Low cost or die..

For å banne litt i kjærka er flere av de grønne busstypene til Ruter bedre enn alle økonomisetene jeg har noen gang har sittet i et fly. Vanvittig god beinplass på Mercedes-bussene, fryser nesten om sommeren grunnet det gode klimaanlegget, og nå har de fått USB-uttak og:D

Se på den positive siden, SAS klatret på world rankingen i år. De er nå det 60-ende best ratede flyselskapet i verden. Fortsatt et "stykke" bak Norwegian på 30, men ;)

Nå er det jo en liten verden utenfor Skandinavia og selv om Low Cost er en flott forretningsmodell er det flere veier til som virker. I mitt hjemme marked (som har størst vekst i USA) ser det ut til at Norwegian faktisk gir opp, mens andre LCC og MerServiceSelskaper øker. Nærflyselskapet mitt kjøpte opp et LCC og har innført masse forbedringer, garantert bagasje innen 20 minutter, «premium seating» for 25 USD med ekstra benplass og en øl eller et glass vin.

Så langt er det dårlig med vin servering på #83b til Tårnåsen

Nå er det jo en liten verden utenfor Skandinavia og selv om Low Cost er en flott forretningsmodell er det flere veier til som virker. I mitt hjemme marked (som har størst vekst i USA) ser det ut til at Norwegian faktisk gir opp, mens andre LCC og MerServiceSelskaper øker. Nærflyselskapet mitt kjøpte opp et LCC og har innført masse forbedringer, garantert bagasje innen 20 minutter, «premium seating» for 25 USD med ekstra benplass og en øl eller et glass vin.

Så langt er det dårlig med vin servering på #83b til Tårnåsen

Men hos deg er jo lowcost ofte de beste. Som Southwest.

Lowcost i Europa og USA er så grunnleggende forskjellig, at det er vanskelig å sammenligne. Det er jo heller ingen konsekvent 'retning' som gjør det best. Selskaper som Spirit, Ryanair, Norwegian, Westjet, Wizzzz ... alle kommer med knalltall uten å ha mye til felles. Southwest regner jeg ikke med lenger - det eneste som er lowcost med dem er rennomeet ..

Men hos deg er jo lowcost ofte de beste. Som Southwest.
Southwest er veldig bra, Virgin America var jo svært bra (men begge har jo blitt underkjent som LCC her inne til de grader !)
Men når det er sagt skjer det ting, Alaska drar godt i fra Southwest med en svært rimelig Premium Economy som gir meg det jeg ønsker for $ 25.00. Garantert bagasje innen 20 minutter som virker - Ting bare virker....

Lowcost i Europa og USA er så grunnleggende forskjellig, at det er vanskelig å sammenligne. Det er jo heller ingen konsekvent 'retning' som gjør det best. Selskaper som Spirit, Ryanair, Norwegian, Westjet, Wizzzz ... alle kommer med knalltall uten å ha mye til felles. Southwest regner jeg ikke med lenger - det eneste som er lowcost med dem er rennomeet ..
WestJet lanserer jo eget LCC eller ULCC :p
Men det som er interessant i denne tråden er at Norwegian ser ut til å gi opp Seattle.

<mod>
Selv om tråden ligger i småprat så kan vi godt holde oss som omtrentlig til temaet og oppføre oss sånn høvelig. Diskuter sak, ikke person og andres innlegg. Det er foretatt en liten rydding.
</mod>

<mod>
Selv om tråden ligger i småprat så kan vi godt holde oss som omtrentlig til temaet og oppføre oss sånn høvelig. Diskuter sak, ikke person og andres innlegg. Det er foretatt en liten rydding.
</mod>
Skal man ikke diskutere andres innlegg, i et diskusjonsforum?? Hvorfor, er en for mange av oss, interessant, og viktig nyhet, flyttet til «småprat? Er Skytrax utmerkelsene, å regne som småprat, men SAS’ eldgamle, B737-600, opphugnings-schedule, ikke er det?

Skal man ikke diskutere andres innlegg, i et diskusjonsforum?? Hvorfor, er en for mange av oss, interessant, og viktig nyhet, flyttet til «småprat? Er Skytrax utmerkelsene, å regne som småprat, men SAS’ eldgamle, B737-600, opphugnings-schedule, ikke er det?��

Det som ble fjernet hadde ingenting med Skytrax å gjøre ....

Det originale innlegget som alle andre diskuterte - som av en eller annen grunn også er fjernet - hadde noe med skytrax å gjøre. Det må være lov å synes at Skytrax er en tom tittel som ikke har større verdi enn at den forteller hvem som gidder å betale/gjøre lobby for å få god omtale. Det er så vidt jeg klarer å lese meg fram til, en kjennsgjerning at Skytrax ikke nødvendigvis representerer virkeligheten, selv om de mange ganger også treffer.Om man googler "skytrax + bogus" så får man opp relativt mange treff. Iallefall synes jeg at det er ok at man er uenige om "verdien" av denne rangeringen.

Spørsmålet var mest om hvorfor man flytter interessante nyheter, som Skytrax-tildelingen er for mange, til småprat? Mener man at disse tildelingene ikke er interessante, fordi, det bare er noen skandinaviske selskap, som utmerker seg positivt, og vinner priser i flere kategorier, og andre ikke?

Back