Skytrax Awards 2017 (Norwegian, Qatar etc)

LN-HFH

ScanFlyer Gold
har blitt ene rutinen det her, så nå tror jeg de må skaffe seg større premieskap på Fornebu.
Flypassasjerer over hele verden har kåret Norwegian til verdens beste lavprisselskap på langdistanseruter for tredje år på rad og Europas beste lavprisselskap for femte år på rad under årets SkyTrax World Airline Awards.
SkyTrax World Airline Awards er den mest prestisjefylte og anerkjente prisutdelingen i flybransjen. Det er passasjerene selv som evaluerer flyselskapene og stemmer frem vinnerne.
http://media.norwegian.com/#/pressr...ruter-og-europas-beste-lavprisselskap-2027545

i tillegg har de også klart å klatre seg til en 28-plass på listen over de beste i verden, mens SAS dessverre rykker ned tre plasser til en 65-plass.
full liste og de andre kåringene kan ses her:http://www.worldairlineawards.com/Awards/world_airline_rating.html
 
Skytrax Awards 2017

Da har noen luringer kommet fram til følgende:

worldairlineawards.com/Awards/winners

worldairlineawards.com/best_business_class_airlines


Overall winner Qatar Airways (QR)

h2-gpt-crew-kid-hia.jpg
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Med over 300 selskaper som konkurrerer er det imponerende ord som skrives om Norges beste flyselskap:

"World's best long-haul low-cost airline:For the fifth successive year Norwegian Airline was voted the best low-cost airline in Europe. It's also the world's best low-cost airline for long-haul flights."

Sent fra min MI MIX via Tapatalk
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Norges "beste" flyselskap..
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Hos Skytrax er SAS på noen å 60-ende plass. Widerøe er også langt nede. Det er ganske udiskutabelt.

Sent fra min MI MIX via Tapatalk
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Hos Skytrax er SAS på noen å 60-ende plass. Widerøe er også langt nede. Det er ganske udiskutabelt.

Sent fra min MI MIX via Tapatalk



Det kommer helt an på hvem du spør... Skytrax er kun syting uten sidestykke og gir en lite balansert vurdering.

Hvis du hever horisonten litt å titter på eks Norsk Kundebarometer for 2017 så finner du:

59SAS TILF: 74,4LOJ: 87,6
83Widerøe TILF: 72,7LOJ: 87,6
135 Norwegian. TILF: 67,8LOJ: 84,1

Poenget er uansett at du alltid kan finne data som underbygger din oppfatning. Det er også greit å ha i bakhodet at SAS, Norwegian og Widerøe ikke helt sikter seg inn mot de samme markedsgruppene så de wing to wing sammenligningene du konstant gjør er ikke alltid like relevante.

Dette er dessuten langt off-topic
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Ja tror vi setter strek der. Selv om det er mye å ta i med vinklingene I Norge. Her er det krigstyper med "KJOSFAST" og senest i forrige uke masse negativ medieomtale rundt kanselleringer. Hvem kansellerte desidert mest fly i juni? SAS... *sukk*

Sent fra min MI MIX via Tapatalk
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Her er den
https://www.nrk.no/norge/norwegian-hadde-faerrest-innstillinger-i-juni-1.13578423
Widerøe var vel den med flest kanselleringer, ikke SAS men uansett var Norwegian den med færrest.
Dog må jeg vel si at med 97,9 % gjennomført hos Widerøe så er selv sisteplassen blandt de "norske" helt innafor. SAS hadde 98,6% gjennomført og Norwegian 99,4%


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Her er den
https://www.nrk.no/norge/norwegian-hadde-faerrest-innstillinger-i-juni-1.13578423
Widerøe var vel den med flest kanselleringer, ikke SAS men uansett var Norwegian den med færrest.
Dog må jeg vel si at med 97,9 % gjennomført hos Widerøe så er selv sisteplassen blandt de "norske" helt innafor. SAS hadde 98,6% gjennomført og Norwegian 99,4%


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Stemmer det, tok ikke med Widerøe, de blir for en kuriositet å regne i denne sammenhengen.
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Med over 300 selskaper som konkurrerer er det imponerende ord som skrives om Norges beste flyselskap:

"World's best long-haul low-cost airline:For the fifth successive year Norwegian Airline was voted the best low-cost airline in Europe. It's also the world's best low-cost airline for long-haul flights."

Sent fra min MI MIX via Tapatalk

For aa holde oss til USA som traaden handler om, saa er kommer jo Norwegian svaert daarlig ut naar det gjelder Produktet de tilbyr: Destinasjoner er jo en del av det totale Produktet og Norwegian tilbyr I dag rundt 5% av destinasjonene - sammenlignet med Condor som tilbyr 10 ganger saa mange destinasjoner bare her paa Vest Kysten. Selv med all expansasjon vil Norwegian fremdeles liggen godt under 10% av destinasjonene - saa for de fleste av oss her I USA kan de hente hjem alle Skytrax diplomene de oensker - vi ender opp med hyggelige selskaper som tilbyr oss gode priser helt frem (ikke halvveis - ja jeg kan fly Condor lavpris til Oslo)
 
Re: Amerikanske selskaper vil hindre MEB3 ekspansjon til/fra USA

Dette er OSL. Det var nevnt i Norge. Finnes det en slik statistikk, eller må en legge sammen alle flyplassene selv?
Det låg vel ein fellesstatestikk også, men såg ut til at det var oppdatert til januar. Tok Oslo fordi det er størst og det folk klagar mest? Vi får vel uansett slutte med OT.
 
hvis vi ser på hva skytrax oppgir selv, så er DY et 4-stjernes LAVPRISselskap, virker som at de har delt systemet opp i lavpris og det de kaller ''full-service'' nå, da jeg ikke kan huske at det var slik før.

Aha, then it makes sense!
 
hvis vi ser på hva skytrax oppgir selv, så er DY et 4-stjernes LAVPRISselskap, virker som at de har delt systemet opp i lavpris og det de kaller ''full-service'' nå, da jeg ikke kan huske at det var slik før.

skytrax sin analyse av Norwegian:
https://skytraxratings.com/airlines/norwegian-rating

SAS:
https://skytraxratings.com/airlines/sas-scandinavian-airlines-rating

Så siden Skytrax rangerer etter to kategorier, en low cost og en vanlig, hvordan kan man da sammenligne DY/D-ditt/D-datt og SK sine stjerner? Er 3 stjerner hos SK likestilt med DY sine 4 da SK har flere punkter de blir vurdert etter, som ikke DY blir vurdert etter, etc.?
Jeg får litt følelsen av epler og pærer av Skytrax her.
 
Så siden Skytrax rangerer etter to kategorier, en low cost og en vanlig, hvordan kan man da sammenligne DY/D-ditt/D-datt og SK sine stjerner? Er 3 stjerner hos SK likestilt med DY sine 4 da SK har flere punkter de blir vurdert etter, som ikke DY blir vurdert etter, etc.?
Jeg får litt følelsen av epler og pærer av Skytrax her.

godt spørsmål, men den enkleste måten å sortere alle slags selskaper på blir vel da topp 100-listen. der Norwegian ligger på 28- og SK på 65-plass.

http://www.worldairlineawards.com/Awards/world_airline_rating.html
 
Back
Top