Skymark's (Japan) A330, og sammarbeid med andre flyselskaper

sk931

ScanFlyer Rusty
Det siges at Skymark har grounded deres A330 og returnerer til en All B737 flåde.
Så her er lige 5-7 temmelig nye A330 , som SAS kan erhverve...måske..

Men skidt for Airbus at denne deal falder til jorden
Hilsen Ole
 
Re: Skymark Japan og A330

Virker så de har gått på en skikkelig smell med sin satsning på longhaul. Lurer på hvordan ståa er i Irish Norwegian? Det har gått med mange hundre millioner euro allerede, så får håpe de ikke havner i lignende situasjon.
 
Re: Skymark Japan og A330

Sikkert ettertraktede maskiner, men kommer vel helt an på pris og konfig med motorer, seter/interiør. De fleste vil vel ha så lik den flåten de har.
 
Re: Skymark Japan og A330

Ifølge planespotters.net er der disse motorer på deres A330

RR Trent 772B-60

Ved ikke om det er en standard motor for A330
Men jeg vil tro at det børe blive relativt nemt at komme af med disse fly..A330 er jo eftertragtet mange steder

Hilsen Ole
 
Re: Skymark Japan og A330

RR Trent 772B-60 er identisk med hva SAS har på sine A330-343X. I 2007 ble RR Trent 772C-60 sertifisert og kunne installeres på A330-3434X. C-utgaven har samme trust (316 kN) som B-utgave, men er trimmet mer for hot and high slik at den leverer max også under slike forhold.
 
Re: Skymark Japan og A330

Ser man SK kjøpe disse maskinene, for så å selge sine delivery slots for A350, de ville sikkert ha fått en god slump penger for de. De vil også kunne kvitte seg med noen A343 meget fort og/eller starte noen nye ruter. I tillegg ville de få en enhetsflåte.
 
Re: Skymark Japan og A330

Det tre første maskinene som tilhører leasingselskapet Intrepid er nå ut som er hentet og lagret i ørkenen i Marana (MZJ) inntill videre
 
Re: Skymark (Japan) og deres Airbus A330

Muligens A330ene enten havner hos ANA, eller i de minste de som endel av redningspakken til Skymark som de trolig vil være en vesentlig del av, ordner med leasingselskapene som hadde leaset flyene til Skymark

http://www.flightglobal.com/news/ar...ith-intrepid-for-ex-skymark-a330-300s-411356/
All Nippon Airways has signed a letter of intent with operating lessor Intrepid Aviation covering various Airbus A330-300s that were due to be operated by Japan's Skymark Airlines, sources indicate.
 
Re: Skymark Japan og A330

Ser man SK kjøpe disse maskinene, for så å selge sine delivery slots for A350, de ville sikkert ha fått en god slump penger for de. De vil også kunne kvitte seg med noen A343 meget fort og/eller starte noen nye ruter. I tillegg ville de få en enhetsflåte.

Det er nok neppe aktuelt. SK har allerede en plan for flåtefornyelse. Det foreligger ikke noen planner for å fravika fra denne.
 
Re: Skymark (Japan) og deres Airbus A330

Airbus har forøvrig godt til juridisk skritt for å søke kompensasjon for tap i forbindelse med avbestilling av A380.
 
Re: Skymark (Japan) og deres Airbus A330

Da blir ANA A330 operatør, samt mulig ny A380 operatør, får vi se Skymark som en del av *A?
ANA - All Nippon Airways (NH, Tokyo Haneda) has signed a Letter of Intent (LOI) with US-based lessor Intrepid Aviation covering A330-300s - cn 1483, 1491, 1542, 1554, and 1592 - that were originally in service with Skymark Airlines (BC, Tokyo Haneda).

Last month, the bankrupt LCC relinquished leases for all ten of its A330-300s of which seven were to have been sourced from Intrepid with the remainder from CIT Aerospace. As a result of its cancellation, Intrepid filed claims for JPY108 billion (USD900 million) in breach-of-contract costs with Skymark.

However, sources who spoke to FlightGlobal report ANA's LOI with Intrepid pertains to long-term leases which are slated to begin in 2016. Once delivered they will become the first Airbus Industrie (AIB, Toulouse Blagnac) widebody aircraft to operate for the Japanese carrier. Additional claims state ANA may also be interested in Skymark's cancelled order for six A380-800s.
http://www.ch-aviation.com/portal/news/36850-ana-all-nippon-to-assume-skymarks-a330s
 
Ser ut som den første av totalt 10 Skymarkmaskiner som trenger nytt hjem nå er havnet hos Air Europa

Airbus A330 -343 1574 EC- Air Europa delivery 07jul15 LETL-PMI, Skymark cs, OE-reg ex OE-IDI
 
Delta skal forresten ha tilbudt seg og være med på restruktureringen av Skymark mot en eierandel på 20%. Virker som de er på lag med Intrepid Aviation som eier flere av Skymark sine parkerte A330, uten at det nødvendigvis betyr de vil havne der. Vel så interessant er vel Skymarks HND-slots

http://asia.nikkei.com/Business/Deals/Delta-offers-to-sponsor-Skymark
The U.S. carrier has agreed to participate in leading Skymark creditor Intrepid Aviation's proposed restructuring plan, under which Delta would take a roughly 20% stake in the Japanese budget carrier.
 
Ser ut som den første av totalt 10 Skymarkmaskiner som trenger nytt hjem nå er havnet hos Air Europa

Litt overraskende, men Air Europa valgte og beholde maskinen i en ren premium economy konfigurasjon og planlegger bruke maskinen til "VIP-charter"

http://www.ch-aviation.com/portal/n...-configure-ex-skymark-a330-with-premium-seats

Air Europa (UX, Palma de Mallorca Son Sant Joan) is configuring its most recent acquisition, an ex-Skymark Airlines (BC, Tokyo Haneda) A330-300, with an all-premium layout airline sources have told Spain's Ultima Hora Noticias
 
Da ser det ut som Turkish vil ta i mot de gjennstående 7 A330-300 maskinene fra Skymark, som eies av Intrepid. Litt triksing og miksing av eierskap da det ser ut som 4 skal leies fra Bank of Utah og 3 fra Panamera Aviation. Maskinene kommer nok ført i starten av 2017, da de vil kreve full kabinmodifikasjon fra Skymark sin spesielle Y+ konfigurasjon. Og med ledetid på seter, etc, så tar dette tid
 
Back
Top