• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skjeldne fugler på besøk i Norge 3

erlingjo

ScanFlyer Blue
Skjeldne fugler på besøk i Norge 3

Denne snåle maskine ble observert på Sola for noen dager siden.Det ble sagt at dennne maskinen har løft i selve skroget også. Derfor den litt snåle fasongen.

Minnet mer om en togvogn fra siden.Den har fått slengnavnet"the Box"

erlingo

Attachments

• OH-SBA.jpg
    OH-SBA.jpg
    36.8 KB · Views: 17
Replying to Topic 'Skjeldne fugler på besøk i Norge 3'

Short Skyvan. Det er ikke overraskende at den har løft i skroget. Det er jo faktisk flyvingeform på det. :-)

Verdt å nevne at mange fly har løft i skroget. B747 er faktisk avhengig av andreetasjen. Den gir et stort løft sies det. Også der kan man kjenne igjen flyvingen.

...men splitte mine bramseil. Den er ugly som få...Dornier 228 blir jo som Cameron Diaz i forhold!

Hipp hipp :nor

Selv om den kanskje har løft fra før, så kunne den helt klar trengt en ansiktsløftning også :up:

Dornier 228 blir jo som Cameron Diaz i forhold!

Nå må vi ikke ta heeelt av her...!!!!:naughty: ;)
Cameron Diaz fortjener langt bedre enn det der....

Skjeldne=sjeldne?
Og da har jeg 800 innlegg på forumet!:devot:

Originally posted by catocontrol

...men splitte mine bramseil. Den er ugly som få...Dornier 228 blir jo som Cameron Diaz i forhold!

Hipp hipp :nor

Skyvan er lansert som verdens første økologiske "cropduster": Trenger ikke kjemikalier."It simply scares the bugs away"!:thumbup

Skyvan er lansert som verdens første økologiske "cropduster": Trenger ikke kjemikalier."It simply scares the bugs away"!

Ha ha Ha Stein.....

Den der var årets gullkorn :p En SOLEKLAR ener den der :devot:

EDIT: Og passerer 800 ?? Hmmm, ligger på short final rett bak deg, passerer 700 i løpet av en dag eller 2 ;)

Denne minner meg om tiden da Air Executive ala Busy Bee fløy denne på mellom svg-fan-svg:devil
Spesiellt 2 episoder som sitter klistret en var en Amerika dame som kom nyc-bgo-svg med DC8-B737 og trodde at det var "airport bus" hun satt i fra Sola.
En annen er da kapteinen kallte opp å klaget over at det tok så lang tid tilbake til Sola p.g.a ekstrem motvind, men som han sa, at det går seint er ok, men at bilene på RV44 kjører fra oss er vanskeligere å svelge.
Herlig fly uansett var det

Birdstrike bakfra var visst et vedvarende problem!

Styggedommen ble i sin tid kalt "Campingvogna".

Originally posted by intransfer

Hvor er FAN?

Farsund/Lista. I min tid i Norving fløy vi 2 stk. pax.Én til SVG og én til FBU hver mandag og tilbake igjen på fredag.Farsund Kommune mente det var behov for minst et fly av 737 størrelse.:cool2

Er det liksom Skyvan-bashing igjen, nå? Jeg bliiir så lei! :D

Fint fly. Onkelen min landet på tvers av rullebanen i KKN en gang. Lande på tarmac var aldri noe problem.

Farsund/Lista. I min tid i Norving fløy vi 2 stk. pax.Én til SVG og én til FBU hver mandag og tilbake igjen på fredag.Farsund Kommune mente det var behov for minst et fly av 737 størrelse.:cool2

Nesten som CoastAir sin J31 OSL-VDB-OSL / Passasjeren sier som regel ".. jøss privatfly denne gangen også.." :biggrin

Back