• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skjelden gjest på OSL KC10

jameson82

Flysitter
Skjelden gjest på OSL KC10

Fikk ett ubekreftet nyss om at det kunne komme en KC-10 ifra Koninklijke Luchtmacht. Uten å ane ankomst tid var det å pakke fotosekken,betale Siv 134kr i tollroad å kjøre e6 sørover til OSL. Rakk den med ett kvarter tilgode.
Kom i snøvær men mystisk nok klarnet det ifra den takset ut og tok av igjen

Koninklijke Luchtmacht McDonnell Douglas KC-10 Extender by kjetil kusch, on Flickr

Koninklijke Luchtmacht –McDonnell Douglas KC-10 Extender by kjetil kusch, on Flickr

McDonnell Douglas KC-10 Extender by kjetil kusch, on Flickr
 
Re: Skjelden gjest på OSL KC10

Alltid kjekt å se trehullere. Flotte bilder! :up:

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Re: Skjelden gjest på OSL KC10

Får jeg komme med et dumt spørsmål? Jeg trodde dette var et tankfly tilhørende det nederlandske luftforsvaret, men dette flyet har jo vinduer langs hele flykroppen. Ingen andre KC-10 Extender som jeg finner på nettet har vinduer langs hele skroget. (Tok bare en rask googling så det er ikke akkurat grundig forskning jeg har bedrevet).
 
Re: Skjelden gjest på OSL KC10

Får jeg komme med et dumt spørsmål? Jeg trodde dette var et tankfly tilhørende det nederlandske luftforsvaret, men dette flyet har jo vinduer langs hele flykroppen. Ingen andre KC-10 Extender som jeg finner på nettet har vinduer langs hele skroget. (Tok bare en rask googling så det er ikke akkurat grundig forskning jeg har bedrevet).

Det er både tankfly og "passasjerfly". Disse er heller ikke bygget som tankere fra starten av som (mange av) USA sine, men er tidligere passasjerfly som er konvertert

Man kan også få A330MRTT med det samme løsning, og som jo Nederland skal bytte ut sine KDC-10 med
 
Last edited:
Re: Skjelden gjest på OSL KC10

Det er både tankfly og "passasjerfly". Disse er heller ikke bygget som tankere fra starten av som (mange av) USA sine, men er tidligere passasjerfly som er konvertert

Man kan også få A330MRTT med det samme løsning, og som jo Nederland skal bytte ut sine KDC-10 med

Det samme kan vel sies om Canadas CC-150 Polaris (Airbus A310-304(F))

Scooter01
 
Re: Skjelden gjest på OSL KC10

Stemmer nok det. Det var USA sine tankfly jeg fant på nettet.
 
Re: Skjelden gjest på OSL KC10

Det er ombygde DC-10-30CF fra Martinair. Til og begynne med fløy de som rene fraktmaskiner. De er en del av 334 sqd på Eindhoven/Welschap.
 
Back
Top