• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skitten eksos over Frankrike

GF1

ScanFlyer Gold
Jeg fløy med Norwegian fra Torp til Alicante i går. Da vi hadde passert Orleans i Frankrike, fikk jeg øye på denne forurenseren som antagelig var Ryanairs fly på vei til Malaga. Den skitne stripa fortsatte i lang tid, så lenge flyet var synlig mot horisonten.

Noen som har en god forklaring på det skitne utslippet?

Ryanair_over_Frankrike.jpg

Mest sannsynlig er det vanlig kondens, men lyset spiller inn her og gjør at det virker gråere enn hva det faktisk er.

Det er den såkalte 'Type E chemtrails'. Det er de avgassene som gjør folk laidback og at de bare vil sitte og drikke vin og streike,

Fullstendig OT: Hadde ein fått start på ein slik motor med ein skvett diesel? Eller må ein litt nærmare F34?
I teorien skal en jetmotor fungere på mange forskjellige drivstoff, som bensin, diesel, parafin (aka Jet A-1), etanol, osv.
Men den er kanskje ikke like effektiv, og blir kanskje slitt fortere og motoren kan gå varmere enn den bør. Men i nøden så funker det.

Rimelig sikker på at dette bare har noe med lyset å gjøre. Har kun sett grå kondenstriper bak andre fly når jeg har vært ute å flydd. Fra bakken er de som regel hvite, men noen ganger grå.

Back