Skitten eksos over Frankrike

GF1

ScanFlyer Gold
Jeg fløy med Norwegian fra Torp til Alicante i går. Da vi hadde passert Orleans i Frankrike, fikk jeg øye på denne forurenseren som antagelig var Ryanairs fly på vei til Malaga. Den skitne stripa fortsatte i lang tid, så lenge flyet var synlig mot horisonten.

Noen som har en god forklaring på det skitne utslippet?

Ryanair_over_Frankrike.jpg

Mest sannsynlig er det vanlig kondens, men lyset spiller inn her og gjør at det virker gråere enn hva det faktisk er.

Det er den såkalte 'Type E chemtrails'. Det er de avgassene som gjør folk laidback og at de bare vil sitte og drikke vin og streike,

Fullstendig OT: Hadde ein fått start på ein slik motor med ein skvett diesel? Eller må ein litt nærmare F34?
I teorien skal en jetmotor fungere på mange forskjellige drivstoff, som bensin, diesel, parafin (aka Jet A-1), etanol, osv.
Men den er kanskje ikke like effektiv, og blir kanskje slitt fortere og motoren kan gå varmere enn den bør. Men i nøden så funker det.

Rimelig sikker på at dette bare har noe med lyset å gjøre. Har kun sett grå kondenstriper bak andre fly når jeg har vært ute å flydd. Fra bakken er de som regel hvite, men noen ganger grå.

Back