Ski- og julebordtur vestover

I Bellingham ble det La Quinta, selv om dc8-ern kom kom med en annen bra hotellanbefaling i området, Fairhaven Inn. Trengte bare en seng noen timer så da var kost/nytte bedre på LQ.

Ikke rart de gir deg mye Champers. Billig er den og ikke saerlig god. Resten av vinene er ogsaa heller fra lavere hyller..

Bullshit! Charles Heidsieck er meget god, og klart best i sin prisklasse som er midt på treet til rimelig, ikke billigbillig. Tipper du forveksler den med Piper Heidsieck som er i samme prisklasse, men langt fra samme standard. Vel nok om det, skal ikke spore helt av...

Hvor tilbringes dine skidager forresten? 12 dager til jeg åker til Fernie, BC. Pudderhull uten like som mine nyinnkjøpte Rossie S6-BC skal floate på =)

Bullshit! Charles Heidsieck er meget god, og klart best i sin prisklasse som er midt på treet til rimelig, ikke billigbillig. Tipper du forveksler den med Piper Heidsieck som er i samme prisklasse, men langt fra samme standard. Vel nok om det, skal ikke spore helt av...

He he. Rene ord for penga.

Piper og Charles stiller begge to i den laveste/billigste enden av streamline Champagneskalaen (det du finner i hyller overalt) sammen med F.eks. Nicolas Feuillatte og Billecart Salmon. Hvilke Champers av kjente merker som er billigere enn dette, vet ikke jeg..

Helt greie Champagner alle 4, men ikke akkurat den standarden jeg forventer av Intercont Business Class.

Nicolas er den Champagnen du finner hos SAS i oekonomi klasse paa Intercont til salgs, gratis i Extra, mens man kjoerer aargangschampers foran gardinen.

Skal vaere sagt at det er langt fra alle som serverer vintage champers foran gardinen, det siste halvannet aaret har jeg sett Moet Chandon hos Qantas, Veuve hos Emirates, Jacquart Brut Mosaique hos LH, Henriot hos SAS og Laurent Perrier hos UA, alle noen faa kroner mer enn Piper, Charles og gjengen, men mye mer spennende og bedre -- etter min smak. Mens noen satser sikkert med kjente, gode og litt dyrere Champers av meget god kvalitet (Laurent, Moet og Veuve) har baade LH og SAS brukt fantasien og serverer noe som er mye mer spennende ombord.

Hvor tilbringes dine skidager forresten?
Var innom Mt Baker i Washington, nå tilbringes det et par dager i Silver Star så får vi se hvor ferden går. Har bare en liste over skisteder, bil og kart så her er alle muligheter åpne :cool:

12 dager til jeg åker til Fernie, BC. Pudderhull uten like som mine nyinnkjøpte Rossie S6-BC skal floate på =)
Var innom Fernie for en del år siden. Fint sted så vidt jeg husker, men ikke mye løssnø de dagene vi var der. Nå har det kommet et høytrykk på plass her, så du får satse på at det flytter seg i tide til du skal bortover.

Ikke verst, både Revelstoke og Panorama Mountain. Begge disse stedene har nylig vært featured på Travel channel, syns det så spennende ut. Det får bli litt lenger frem i tid for mitt vedkommende, først Fernie og muligens Castle Mountain! :D

Back