• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skandinaviske trafiktal for Januar 2012

Gode tall fra OSL
http://www.osl.no/osl/omoss/_presse/_nyhetsarkiv?PASSASJERVEKSTEN_FORTSETTER_I_2012&id=181-140646

I januar 2012 reiste 1,5 millioner passasjerer over Oslo Lufthavn. Det er ca. 110 000 eller 8 % flere enn i 2011. Veksten var 9 % på innland og 7 % på utland.

Antall flybevegelser var 17 515. Dette er 2 % flere enn i januar 2011. Kabinfaktoren i januar var 65 %.

Det er størst vekst på ruter til og fra Nord-Norge.

Ser at Stavanger og København hadde den laveste veksten av de store rutene, mens Tromsø og Bodø har størst økning.
Største ruter er Trondheim og Bergen

Attachments

Last edited:
Størst økning hadde ruten til Trondheim med 14 331 pax.
Tromsø hadde en økning med 11 070 pax, og Bodø hadde en økning med 7 910 pax.

Jeg snakker selvsagt prosent, men det skjønte du jo.
Det står jo også i pressemeldingen fra OSL at rutene til Nord-Norge har størst vekst. 18% er fremdeles større vekst enn 11%.

Someone, det har du helt rett i, en glipp fra meg.

Jeg snakker selvsagt prosent, men det skjønte du jo.
Det står jo også i pressemeldingen fra OSL at rutene til Nord-Norge har størst vekst. 18% er fremdeles større vekst enn 11%.

Someone, det har du helt rett i, en glipp fra meg.

Selvfølgelig skjønte jeg at det var prosent. Men prosent sier så lite noen ganger :p;)

CPH hadde i januar 1 582 496 passasjerer som var en økning på 5,3% fra tilsvarende måned i fjor. Av vesentlig endringer kan nevnes at transfer/transitt-andelen er gått opp fra 23,9% i fjor til nå 25,4%, og innenriksandelen har gått ned fra å utgjøre 12,2% av passasjerene på CPH til 10,7%. Januar-veksten for CPH var 80 253 flere passasjerer sammelignet med 2011, og 42 156 passasjerer av disse er nye transfer/transitt-passasjerer som tilsvarer hele 52,5% av totalveksten på CPH.

Siden vi nå har fått alle tre store i Skandinavia er det på tide å oppsummere. Siden CPH er størst, så la oss sette dem til 100% i de parameterne vi sammenligner på.

Månedsvekst:
CPH = 100%
ARN = 119%
OSL = 138%

Totalt antall passasjerer:
CPH = 100%
ARN = 87,1%
OSL = 95,0%

Antall utenlandspassasjerer:
CPH = 100%
ARN = 72,1%
OSL = 52,9%