• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skandinaviske trafikktall Mars 2018

ARN:

Innland: 482.393, -4%

Utland: 1.733.029, +8%

Totalt: 2.215.422, +5%

Blir spennende å se de andre flyplassene, men er alltid litt vanskelig å sammenligne, da mars i år har en påskeeffekt. Så er først når vi ser april tall hittil i år vi får en skikkelig god beregning

Eller er påskeeffekten normalt negativ for OSL, da vi drar på hytta, mens den er positiv for ARN og CPH

Last edited:
Blir spennende å se de andre flyplassene, men er alltid litt vanskelig å sammenligne, da mars i år har en påskeeffekt. Så er først når vi ser april tall hittil i år vi får en skikkelig god beregning

Eller er påskeeffekten normalt negativ for OSL, da vi drar på hytta, mens den er positiv for ARN og CPH

Egentligen samma effekt på ARN som på OSL: färre flyger inrikes under påsken. Men då OSL har mycket högre andel inrikestrafik blir påverkan på totalen större.

^^

Det er riktig, fordi innenriks er mye jobbtrafikk og den effekten eksisterer overalt (og som du sier, blir den større i OSL siden vi flyr mye i jobb), men i tillegg til den effekten, reiser folk i Sverige og Danmark til utlandet i påsken i større grad enn folk i Norge, så en får ikke den samme boosten på utenriks.

Last edited:
Uvisst hvor stor påskeeffekten bidro positivt, men CPH var opp 4,6% i mars

Totalt: 2.382.176 +4,6%

Innland: 137.327 -8,9%
Europa: 1.935.884 +3,5%
Interkontinental: 308.965 +20,0%

Veksten i mars gjør at CPH klarer karre seg til en positiv vekst hittil i år på 0,4%, dog setter jeg en øl på at dette tallet per april vil være negativt

Uvisst hvor stor påskeeffekten bidro positivt, men CPH var opp 4,6% i mars

Totalt: 2.382.176 +4,6%

Innland: 137.327 -8,9%
Europa: 1.935.884 +3,5%
Interkontinental: 308.965 +20,0%

Veksten i mars gjør at CPH klarer karre seg til en positiv vekst hittil i år på 0,4%, dog setter jeg en øl på at dette tallet per april vil være negativt

Jeg skal nok tage en øl på min egen regning, det er sgu for dyrt at tage til Oslo for en øl.
Og dog, øl prisen i Norge er nok halvdelen af flybillettens pris. :p

Back