• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skandinaviske trafikktall juli

Someone

Moderator
Medlem
OSL: 2.452.559 +1%

Reletivt stor forskjell på utland +4% og innland -4%, så her er det tydeligvis at det merkes at det har vært kuttet endel i tilbudet på innenlands (og dertil bedre yield). Totalt sett melder Avinor om en nedgang i innenlandstrafikken på 3,8%, mens utland opp 1%. Generelt sett går det bedre jo lenger nord man kommer

BGO: 544.650 -1,5% (I -5,6% - U +3%)
TRD: 355.853 -1% (I -3,1% - U +3%)
SVG: 369.048 -11,2% (I -6,8% - U -11%)

TOS: +5,7%
BOO: +1,9%
KRS: -6,9%
KSU: -21,3%
MOL: -10,2%
AES: -5,4%
 
OSL: 2.452.559 +1%

Utland: 1 640 374 hvorav 276 150 var transfer
Innland: 812 185 hvorav 307 978 var transfer

Dobbelt så mange utenlandspassasjerer som innenriks nå. De sier ikke noe om økning eller reduksjon i transfer.
 
Utland: 1 640 374 hvorav 276 150 var transfer
Innland: 812 185 hvorav 307 978 var transfer

Dobbelt så mange utenlandspassasjerer som innenriks nå. De sier ikke noe om økning eller reduksjon i transfer.

Nu er det jo også feriemåned. Vanligvis ligger udland vel kun 100-200 tusinde over indland..
 
De sier ikke noe om økning eller reduksjon i transfer.

Nei, men det er ganske lett og regne ut selv, da gamle tall jo ligger ute på Avinor sine sider ;)

Innlandstransfer: +1,4%
Utenlandstransfer: +4,2%

Det som derimot ikke kommer frem er hva av dette som er utland-utland
 
Hvordan beregner flyplassene antall pax?

En passagerare är lika med en avgående eller ankommande passagerare, dvs man räknas två gånger på en tur- och returresa. Transfer gäller samma princip, alltså en passagerare som flyger via OSL och byter mellan två flighter räknas två gånger.
 
Det forklarer ikke hvorfor IC er steget med 10 % ;)

Det er pga økning på primært EK, QR og SAS men det er utvilsomt Europatrafikken som drar lasset, ikke uventende.

Men nå reduserer DY noe på CPH til vinteren så får vi se om de klarer å opprettholde veksten.
 
Back
Top