Skandale: Kofferter satt igjen på Skiathos
Hovedoppslag i RBs nettutgave nå:
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6152815.ece
Hovedoppslag i RBs nettutgave nå:
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6152815.ece
Dette betyr jo at vi må reise på sommerferie uten klær fordi alle klærne ligger i de koffertene, sier hun.
Rart de har råd til å dra på ferie, når de har så lite klær at de får plass til alle klærne sine i en koffert. Eller kanskje det var en enorm koffert, og det var derfor selskapet måtte sette den igjen?
De har sikkert masse klær hjemme, arbeidsklær, skiklær, regntøy, vinterklær, finklær, etc. men klær som passer til å ta med for noen uker med sydentur har vel ikke dobbelt opp av.Rart de har råd til å dra på ferie, når de har så lite klær at de får plass til alle klærne sine i en koffert. Eller kanskje det var en enorm koffert, og det var derfor selskapet måtte sette den igjen?
Rart de har råd til å dra på ferie, når de har så lite klær at de får plass til alle klærne sine i en koffert. Eller kanskje det var en enorm koffert, og det var derfor selskapet måtte sette den igjen?
Uansett hvor god råd folk har så tar de vel med seg det nyeste og beste sommer- og badetøyet når de drar til syden. Hvis de ikke kaster gammelt tøy så må de som kjøper mest klær ved forsinket bagasje kanskje bla ett år tilbake i skapet og bruke sommertøy fra året før mens de med minst omsetning kanskje må bla over 10 år bakover. Jeg regner ikke med at noen av dem er fornøyde med å pakke dette for neste sydentur.Kanskje jeg er veldig fattig i forhold til de fleste her inne, men jeg pleier å ha meg med store deler av sommertøyet mitt når jeg reiser på ferie til varmere land. Dels fordi tøyet blir fort svett og skittent i varmen, og dels fordi mulighetene til å vaske tøyet ikke er så mange. Så hvis kofferten min står igjen et varmt sted, så har ikke jeg fryktelig mye sommertøy hjemme.
Kanskje jeg er veldig fattig i forhold til de fleste her inne, men jeg pleier å ha meg med store deler av sommertøyet mitt når jeg reiser på ferie til varmere land. Dels fordi tøyet blir fort svett og skittent i varmen, og dels fordi mulighetene til å vaske tøyet ikke er så mange. Så hvis kofferten min står igjen et varmt sted, så har ikke jeg fryktelig mye sommertøy hjemme.
Huff, jeg hadde nok gjort en ufattelig dårlig figur hvis jeg som talsmann for et flyselskap skulle uttale meg i pressen om slike ufattelige tragedier :drunk:
Det er selvsagt ikke verdens største kriser, men det er klart en merkostnad og tidstyv at folk snart skal reise igjen må skaffe seg andre kofferter og nye sommerklær.Vi får i hvertfall håpe det står et apparat av psykologer klare til å ta seg av dem![]()
Har man reiseforsikring tar man kontakt med sitt forsikringsselskap, så får de ta krangelen med flyselskapet.
Vidar
Det er da urelevant hvor stor den var så lenge den er innenfor grensen i volum og vekt. Når man må betale spesifikt for bagasjen som hos NAX så har iallefall jeg større forventning om at bagasjen kommer med meg hjem. Men tall er tall, bad luck for dem.
hvem søren tager 4 bags med på en 2 ugers ferie ???? især til et sted hvor det er så varmt.
Hilsen Ole
---Så, hva er løsningen?
-Ta av med for tungt fly og sette sikkerheten i fare?
-Sette av noen passasjerer og deres kofferter, slik at ingen må være uten sitt eneste og kjæreste sommertøy?
-Gjøre som i dette tilfellet, få alle passasjerer hjem til riktig tid, selv om noen må vente noen dager på svette t-skjorter og et par brukte tannkoster?