Re: Skal PK slutte å fly til Oslo?
Et eksempel på hvor lite oppdatert PIA sine sider er.
Her presenteres OSL og CPH på deres nettsider, med nyhetsfane som ble presentert i 2010... Hverken avgangstider eller frekvens stemmer.
http://www.piac.aero/PIA_GSD/images/PKCPHOSL_Adv.JPG
Dette er for øvrig programmet PIA fløy da;
Tirsdager: (blir en time tidligere fra 1. juni)
PK751 LHE-OSL 0900-1400 772
PK752 OSL-CPH 1515-1645 772
PK752 CPH-LHE 1800-0400 772
Torsdager: (fra 1. april)
PK751 ISB-OSL 0900-1400 772
PK752 OSL-CPH 1515-1645 772
PK752 CPH-ISB 1800-0400 772
Lørdager: (forskyves 2t45min fremover fra 1. juni)
PK771 ISB-CPH 1100-1525 772
PK772 CPH-OSL 1640-1810 772
PK772 OSL-ISB 1930-0600 772
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60375
Det som har vært presentert av mulige endringer for PIA i Skandinavia har vært å legge ned eller redusere CPH og koble OSL med Leeds eller Toronto.
PIA gjorde også en runde på en Houston betjening via OSL som ikke ble spesielt godt mottatt av oljebransjen.
Det foreligger nå ingen uttalte planer om å legge ned hverken CPH eller OSL. De er begge en forutsetning for økonomien i ruten og med Leeds ute av nettet, gir det få andre fornuftige muligheter for PIA å betjene OSL om de da ikke mellomlander en av sine transatlantiske maskiner.
Konsekvensen av TK, QR og EK gjør seg nok mer synlig i flere 777-200 fremfor -300.