Skal PIA slutte å fly til Oslo?

TC-JGY

ScanFlyer Blue
Skal PIA slutte å fly til Oslo?

har hørt det fra mange en stund nå om at Pk skal slutte å fly til Oslo, men ikke trodd på det. Sjekket websiden til PK i dag og de har fjernet Oslo som destinasjon på websiden sin.


Er det noen her ute som har litt mer info om det er bare tabbe fra webmaster og ikke realt?
 
Re: Skal PK slutte å fly til Oslo?

har hørt det fra mange en stund nå om at Pk skal slutte å fly til Oslo, men ikke trodd på det. Sjekket websiden til PK i dag og de har fjernet Oslo som destinasjon på websiden sin.


Er det noen her ute som har litt mer info om det er bare tabbe fra webmaster og ikke realt?

PIA har ingen uttalte planer om å slutte å fly til OSL og CPH.
Deres nettsider har alltid hatt særoppgave preg.
Deres nettsider er ikke et primært salgsverktøy.
PIA fyller flyene gjennom trede part og byråer.
Både OSL og CPH ligger i destinasjons oversikten og flighter ligger ute for hele sommeren og W15/16.
 
Re: Skal PK slutte å fly til Oslo?

Et eksempel på hvor lite oppdatert PIA sine sider er.

Her presenteres OSL og CPH på deres nettsider, med nyhetsfane som ble presentert i 2010... Hverken avgangstider eller frekvens stemmer.

http://www.piac.aero/PIA_GSD/images/PKCPHOSL_Adv.JPG

Dette er for øvrig programmet PIA fløy da;

Tirsdager: (blir en time tidligere fra 1. juni)
PK751 LHE-OSL 0900-1400 772
PK752 OSL-CPH 1515-1645 772
PK752 CPH-LHE 1800-0400 772

Torsdager: (fra 1. april)
PK751 ISB-OSL 0900-1400 772
PK752 OSL-CPH 1515-1645 772
PK752 CPH-ISB 1800-0400 772

Lørdager: (forskyves 2t45min fremover fra 1. juni)
PK771 ISB-CPH 1100-1525 772
PK772 CPH-OSL 1640-1810 772
PK772 OSL-ISB 1930-0600 772

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60375

Det som har vært presentert av mulige endringer for PIA i Skandinavia har vært å legge ned eller redusere CPH og koble OSL med Leeds eller Toronto.
PIA gjorde også en runde på en Houston betjening via OSL som ikke ble spesielt godt mottatt av oljebransjen.

Det foreligger nå ingen uttalte planer om å legge ned hverken CPH eller OSL. De er begge en forutsetning for økonomien i ruten og med Leeds ute av nettet, gir det få andre fornuftige muligheter for PIA å betjene OSL om de da ikke mellomlander en av sine transatlantiske maskiner.

Konsekvensen av TK, QR og EK gjør seg nok mer synlig i flere 777-200 fremfor -300.
 
Last edited:
Re: Skal PK slutte å fly til Oslo?

Tror det var en PIA-flygning OSL-Leeds eller Birmingham nå i påsken. Flighten tok av rundt midnatt og gikk vestover mot U.K.

Espen
 
Re: Skal PK slutte å fly til Oslo?

Tror det var en PIA-flygning OSL-Leeds eller Birmingham nå i påsken. Flighten tok av rundt midnatt og gikk vestover mot U.K.

Det var Irr grunnet lack of a/c.

Det kommer stadig vekk rykter om at PK skal slutte å fly til OSL/CPH (osv.) men de er her fortsatt. Ledelsen i PK har ønsket å utvide codeshare med TK, men det har vært kontroversielt både innad i selskapet og i Pakistan.

For øvrig så er nå websiden brukbar nå til sammenligning med tidligere år. Både Oslo og København står da også nevnt på websiden.
 
Re: Skal PK slutte å fly til Oslo?

Går det an å booke OSL-CPH eller motsatt? Ser ikke slik ut på hjemmesidene deres.

Espen
 
Back
Top