Skal DAT fly for Norwegian?

MartinL

ScanFlyer Dusty
Skiller ut dette fra pris tråden til Norwegian i Danmark.

DAT- Danish Air Transport utvider flåten med to ATR 42-500 maskiner. Begge flyene har tidligere tilhørt italienske Air Dolomitti og indiske Kingfisher Red.
Flyene vil være på plass i februar 20110. Flyene blir stasjonert på København-Kastrup og skal brukes til ad-hoc charter og ACMI (wet-lease), melder boarding.dk.

http://boarding.no/art.asp?id=40159

Derimod er det et åbent spørgsmål, om de nye DAT-fly på et eller andet tidspunkt vil blive opereret på Norwegian-rutenummer på de danske indenrigsruter. Lytter man til "rygtebørsen" i diverse luftfartsfora, var det ikke utænkeligt, at Norweigan kunne bruge flyene på en wet-lease operation på ruterne fra København til Karup og Bornholm.

http://boarding.no/art.asp?id=40159

Naja, jeg ikke gir for mye pa slike headlines som er suget ut av rykter som finnes i diverse luftfarts-forum. Det er altfor enkelt a lage slike rykter og mislede mye.

Dette hva faktisk skjer taler en annen sprak og ikke stötter disse rykter.

Fint at DAT tar imot nye fly. Noen som forbereder seg for en hard Cimber Landing?!?

Ikke se bort i fra det..:)

Jettime har jo flydd for DY flere ganger så ser ikke bort i fra at DAT blir å fly på DY callsign med tiden da de har fly enten på check eller er i mangel av en maskin..

Så det skal man ikke se bort i fra..:)

Man kan ikke se bort fra noen ting i denne bransjen , men noen planer er det ikke pr idag.

jet-time: 737 operatör

DAT: ATR operatör

Sa enkelt forklarer seg hvorfor den ene kan fly ACMI for Norwegian og den andre ikke kan...

Det virker meg at noen her inne begynner a spekulere altfor mye pga mangel av virkelige fakta.

....og hvem tar skade av litt spekulasjon....ingen...i vaerste fall sitter vi igjen med en god latter....dette er et forum og i forumene's (ja andre ogsaa) DNA er spekulasjoner i alle former og fasonger "core"....skulle vi bare utveklse fakta.....saa ville vel siste nye traad vaert startet 02 Januar 11:03 og posten 04 Januar klokken 07:13....

DC-8-63, du gjör deg fryktelig latterlig med slike innlegg om Forum DNA og "Core". Har du noe a bidra til dette konkrete tema?!?

BU662, har du nogen gange overvejet at gå tidligere i seng? Du virker ærligt talt en smule gnaven/sur - er det manglen på søvn der nager? :-)

Last edited:
Nå er det engang slik at DAT både er MD80 og ATR operatør.

I tillegg er det kjent at Norwegian utførte audit på DAT for approx et år siden.

Så, hvem vet ?

:)

DC-8-63, du gjör deg fryktelig latterlig med slike innlegg om Forum DNA og "Core". Har du noe a bidra til dette konkrete tema?!?

En god latter forlenger livet:p Og jeg tar meg selv ikke saa hoeytidlig at allt maa vaere facts...noen av oss er her for aa ha glede av vaar felles interesse....

Back