SK9229 OSL-ALF

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
I går så jeg det stod en SAS maskin i 17 tiden på Alta lufthavn. Det er tidspunkt det normalt ikke er SAS maskiner tilstede. En rask sjekk på avinor sin side viste at det hadde gått en maskin som SK9229 fra OSL til ALF 13.00 og landet 14.55. Den returnerte i 18 tiden (husker ikke eksakt klokkeslett og flightnummer men det var et i 9000 serien).

Så vidt jeg vet er flyvninger i 9000 serien tomflygninger. Hva er årsaken til disse to nevnte flightene til og fra Alta i går?
 
Ja SK-rutenummer i 9xxx-serien er såkallte "Non-revenue" flighter,
som kan være alt fra position-flights, til ferry-flights, test osv. osv.
Så dette høres jo ut som en posisjonsflyvning, men det kan sikkert
noen SK-ansatte av- eller bekrefte..
 
Last edited:
I dag fløy SAS SK9229 OSL-BOO. Dette er ikke en ruteflyvning, så kanskje samme opplegg som flyvningen i går?
 
I dag fløy SAS SK9229 OSL-BOO. Dette er ikke en ruteflyvning, så kanskje samme opplegg som flyvningen i går?

Ja antagelig. Kanskje noe opplæring eller noe slikt? De flyr vel ikke tom frem og tilbake til Alta og Bodø bare for morro skyld.
 
RPE kom opp som 9229 OSL-BOO, før de gjorde klar maskinen på bakken for display og fløy Display som Boeing / SK9229. Sto på bakken til ca 18:00 da de i full fart dro til Oslo som SK9230. De snakka noe om at de var på standby hvis et fly skulle å teknisk. Mulig det som skjedde.
 
Back
Top