SK320 sliter på Haugesund

Re: SK320 sliter på Haugesund

...dere måtte møtes i denne tråden også :D

Hadde nå engang FlyHi sett mitt lille blink etter mitt innlegg så hadde han kanskje forstått at det var litt humoristisk ment, men den gang ei...:)

Men forøvrig veldig pussig at man kan spøke den ene veien, men ikke den andre... ;)

Last edited:

Ser at SK 324 prøver seg på HAU nå. Noen endring i værbildet der oppe?

METAR 112020Z 33017KT 9000 -RA FEW005 BKN013 OVC033 06/05 Q1010

Sikten er betraktelig bedre og skydekket har opphøyet... Burde ikke være noe problem nå. Vertfall ikke for SAS - verdens mest punktlige flyselskap :D

Burde ikke være noe problem nå. Vertfall ikke for SAS - verdens mest punktlige flyselskap :D

Forsiktig nå. Binter Canaries er mer punktlig enn SK i Europa (og dermed i verden)....;)

Correction - Europas mest punktlige flyselskap ;)

...Binter er også europeisk, så om du skriver mest punktlige litt større europeiske flyselskap så er du kanskje on track....;);)

LN-KKZ landet på HAU 22:59 - max 4 000 fot mellom SVG og HAU og gjennom Boknasundet/over Alvestadkroken på litt under 2 500 fot. Forhåpentligvis hadde de visuell på Boknamasta.

Dette er ingen konkurranse. Pilotene er ansvarlig for å operere innenfor firmaets SOP og myndighetenes krav, og forholdene endrer seg gjerne fort. Derfor kan maskin A lande innenfor minimumskravene mens maskin B kan møte andre forhold bare kort tid etter.

I slike stunder er det sikkerheten og ikke prestisje som gjelder.

LN-KKZ landet på HAU 22:59 - max 4 000 fot mellom SVG og HAU og gjennom Boknasundet/over Alvestadkroken på litt under 2 500 fot. Forhåpentligvis hadde de visuell på Boknamasta.

Det er derfor jeg har en våt drøm om å fly SVG-HAU med rutefly. Men helst i dagslys...

Dette er ingen konkurranse. Pilotene er ansvarlig for å operere innenfor firmaets SOP og myndighetenes krav, og forholdene endrer seg gjerne fort. Derfor kan maskin A lande innenfor minimumskravene mens maskin B kan møte andre forhold bare kort tid etter.

I slike stunder er det sikkerheten og ikke prestisje som gjelder.

Selvsagt. Det skjønner jo alle.

Ja vel, det er noen som har flydd SVG-HAU - i Nordsjøfly-tiden, men det er leeeenge siden ;)

Synes det er forunderlig at HAU ikke har ILS på rwy 32. Alle karmøybuer vet at havtåka kommer inn med nordvesten, og det er ikke få ganger jeg har havnet på SVG.

Back