SK DC10

MD11

ScanFlyer Dusty
Hei!

Jeg tør påstå at SK gjorde en tabbe da de byttet ut DC10 flåten med B767.
Hvorfor ble denne beslutningen tatt?? Og hvem tok den?? Når ble den siste DC10 faset ut og hvor mange hadde de i flåten?

Vesentlig mindre pax og cargokapasitet og et dårligere produkt vil jeg si!
Noen som har innredningsbilder fra SK DC10?
 
Nå begynte vel DC-10 flåten å dra på årene, så å beholde dem hadde vel ikke vært noen god løsning på lang sikt. Om det var riktig å velge 767 foran MD-11 vil vi aldri vite sikkert. Er det noen som husker om SAS hadde bestillt MD-11, for så å avbestille dem, eller om de bare vurderte dem?
 
Originally posted by MD11

Hei!

Jeg tør påstå at SK gjorde en tabbe da de byttet ut DC10 flåten med B767.
Hvorfor ble denne beslutningen tatt?? Og hvem tok den?? Når ble den siste DC10 faset ut og hvor mange hadde de i flåten?

Vesentlig mindre pax og cargokapasitet og et dårligere produkt vil jeg si!
Noen som har innredningsbilder fra SK DC10?

Diesel 10 begynnte baade aa dra paa aarene og var kostbare i drift. Faktisk saa "reddet" 767ene SAS sin langdistanse ruter paa den tiden.....En nordmann ved navn Kjell Fredheim fikk et aar paa aa forbedre resultatene ellers ville Intercont bli lagt ned. Og ved hjelp av 767ene klarte han aa snu hele operasjonen. Til aa begynne med var 767ene veldig velykket, selv reiste jeg hver tredje uke til USA, og paa den maaten testet 767ene opp mot DC-10ene....og personlig synes jeg ikke at 767ene var noe daarligere, paa Business var de klart bedre, og 2-3-2 paa turist var aa foretrekke...

SAS har allitid rotet med Cargo.....saa at kapasiteten ble mindre spillte liten rolle saa lenge Cargo ikke klarte aa fylle 767ene engang (med unntak FBU-EWR og Laks) Her i Seattle hadde de alltid ledig kapasitet....

Det eneste som forsvant var Foerste Klasse, men det hadde hverken SAS eller Skandinaver noe forhold til....husker godt min siste 1-Class med SAS CPH-LAX Alene! i foerste klasse kabinen (Resten av flyet var smekkfullt, og som standby ble jeg plassert paa 1 klasse) dette var ogsaa en av de siste avgangene med Diesel 10 til LAX, foer det ble 767.....

Det er helt korrekt som LCH paapeker, SAS bestillte MD-11 og avbestillte dem.
 
MD11 ble bestilt og så avbestilte man de i et politisk trekk for å få adgang til å fly på flere byer... Da svarte American med trussel om å avbestille 100 SAAB 340...
 
Back
Top