SK biz eller TG biz til SIN?

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg har et lite reisedilemma – jeg skal til Singapore den 23 februar og står mellom to valg:

OSL-CPH-BKK-SIN med SAS eller OSL-BKK-SIN med Thai.

Jeg hadde tenkt til å velge SAS men nå er restricted business billettene borte så Thai og SAS kommer eksakt likt ut på 19.900,-

Jeg har jo blitt litt bitt av poengbasillen og hvis jeg forstår det riktig så vil jeg få 15% mer poeng hvis jeg velger SAS? (jeg er på EBS nå noen få poeng fra G)

Hva hadde dere valgt? (Opplevelses messig heller jeg mot TG)
 
Poengmessig vil du få 25200 (2 x 2 x (5400+900) med TG i biz og 31200 ((1,15 x 2 x 2 (1200 10800)) + 2 x 2 x (900)) med SAS så sant du er EBS
 
Poengmessig vil du få 25200 (2 x 2 x (5400+900) med TG i biz og 31200 ((1,15 x 2 x 2 (1200 10800)) + 2 x 2 x (900)) med SAS så sant du er EBS

Takk - et noe søkt spørsmål kanskje men, hvis man blir EBG pga. utreisen vil da returen få 25%?

Tenk at man skal bry seg om disse poengene til den grad.. :D

Er det verd den speiselt kjipe CPH-OSL om morgenen på vei hjem for disse 5000 poengene?
 
Takk - et noe søkt spørsmål kanskje men, hvis man blir EBG pga. utreisen vil da returen få 25%?

Tenk at man skal bry seg om disse poengene til den grad.. :D

Er det verd den speiselt kjipe CPH-OSL om morgenen på vei hjem for disse 5000 poengene?

1. Ja
2. Velkommen i klubben;)
3. Selvfølgelig:colgate: Du er først ut av flyet når du nakommer CPH, går i loungen og får deg en deilig dusj. Da kan du gå rett på jobb når du ankommer Oslo før klokken ni. (Ikke kom med tåpelig argumenter om at dere har dusj og garderobe på jobben nå;))
 
1. Ja
2. Velkommen i klubben;)
3. Selvfølgelig:colgate: Du er først ut av flyet når du nakommer CPH, går i loungen og får deg en deilig dusj. Da kan du gå rett på jobb når du ankommer Oslo før klokken ni. (Ikke kom med tåpelig argumenter om at dere har dusj og garderobe på jobben nå;))

1.Takk
2.Takk
3. Ahh... viste ikke at det var dusj på CPH.. Vi har jo dusj på jobben da.. :D
Hvis man blir EBG på vei ut - vil man da kunne brukke gullstue på returen uten at man har fysisk fått de nye kortene?
 
3. Ahh... viste ikke at det var dusj på CPH.. Vi har jo dusj på jobben da.. :D
Hvis man blir EBG på vei ut - vil man da kunne brukke gullstue på returen uten at man har fysisk fått de nye kortene?

Dusjene er i første etasje, så du trenger ikke gullstatus for å bruke disse dersom det var det som er bekymringen. Eneste du går glipp av er vel litt bedre plass og muligheten til en hikkas (som du kanskje strengt tatt ikke bør ta om du skal på jobb etterpå, men jeg vet jo ikke hva du jobber med - kanskje du trenger det ... :colgate:). Men til spørsmålet så funket dette for meg. "The lounge dragons" kan slå opp i systemet for å se status og den vil vises som EBG (NB: Krever at poengene har kommet på konto!).
 
Så vidt jeg vet, må du vente på kortet. Her får andre korrigere meg hvis jeg tar feil.

Feil.

Så snart han har fått nok poeng til å rekke gull status og er over grensen, da får han 25% i tillegg på neste fight. Eneste unntakk er hvis strekningene er på samme kalender dag (For eks OSL-CPH-BKK-CPH-OSL: Selv om han blir Gull etter OSL-CPH får han ikke 25% på CPH-BKK dersom denne strekningen er flyd samme dagen. Han får bare det for BKK-CPH-OSL).
 
Feil.

Så snart han har fått nok poeng til å rekke gull status og er over grensen, da får han 25% i tillegg på neste fight. Eneste unntakk er hvis strekningene er på samme kalender dag (For eks OSL-CPH-BKK-CPH-OSL: Selv om han blir Gull etter OSL-CPH får han ikke 25% på CPH-BKK dersom denne strekningen er flyd samme dagen. Han får bare det for BKK-CPH-OSL).

Uhm, hva svarte du på nå? Lounge tilgang, som mitt svar relaterte seg til?

Får forøvrig bekreftet fra flere på kontoret her at lounge vaktene også kan slå opp statusen din før du har fått kortet, men bare SK lounger.
 
Dusjene er i første etasje, så du trenger ikke gullstatus for å bruke disse dersom det var det som er bekymringen. Eneste du går glipp av er vel litt bedre plass og muligheten til en hikkas (som du kanskje strengt tatt ikke bør ta om du skal på jobb etterpå, men jeg vet jo ikke hva du jobber med - kanskje du trenger det ... :colgate:). Men til spørsmålet så funket dette for meg. "The lounge dragons" kan slå opp i systemet for å se status og den vil vises som EBG (NB: Krever at poengene har kommet på konto!).

He he - godt poeng. En hikkas før jobb er herlig..
 
Hadde helt klart valgt SAS. Deres servicekonsept er mye bedre enn TG sitt, som til tider er sterkt varierende. Ref trip-reports her på forumet. Dessuten synes jeg personlig det er mye bedre å reise på kvelden fra CPH da jeg lettere får sove da, enn at noen TG kjerringer skal fortelle meg at jeg skal legge meg til å sove kl 1600.

God tur!

BF:cool2
 
Mulig litt OT, men synes 20k for flex biz. høres billig ut. Hva tar SAS for disse når de er restricted? Jeg reiser en del mellom Oslo og Shanghai og Oslo og USA og regner 20k for en god pris på restricted biz. Er det noe jeg ikke har fått med meg her?
 
Mulig litt OT, men synes 20k for flex biz. høres billig ut. Hva tar SAS for disse når de er restricted? Jeg reiser en del mellom Oslo og Shanghai og Oslo og USA og regner 20k for en god pris på restricted biz. Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Til SIN er jeg noe usikker, men til BKK med SKer vel prisene ca slik t/r:

Z kr 18 000
J kr 22 000
D kr "noe midt i mellom"
C kr 34 000
 
Du får nok enda mer poeng med SAS enn det Someone sa, ettersom du får 25% tillegg så snart du går over til gull. Om du får tilgang til gullstuen er avhengig av hvor fort dine poeng registreres. Så snart systemet er oppdatert, så skal dette være greit, men det kan ta noen dager.
 
Mulig litt OT, men synes 20k for flex biz. høres billig ut. Hva tar SAS for disse når de er restricted? Jeg reiser en del mellom Oslo og Shanghai og Oslo og USA og regner 20k for en god pris på restricted biz. Er det noe jeg ikke har fått med meg her?

Jeg betalte faktisk 15-16.000 for Z til SIN i fjor.
Nå skal de ha ca 17.500 for Z (hvis det er ledig)

Så vidt jeg forstår så er prisene for samme distanse mot USA alltid dyrere, mulig fordi de ikke har samme konkurransen fra des store premium selskapene som er østover?

20K er Z til og fullpris hjem.

Restricted Z er vel flex - menn ikke full flex?
 
Til SIN er jeg noe usikker, men til BKK med SKer vel prisene ca slik t/r:

Z kr 18 000
J kr 22 000
D kr "noe midt i mellom"
C kr 34 000

Jeg betalte 22.800 (ca) for "J" fra OSL til SIN i romjulen. Riktignok via Beijing og med Air China "F" fra Beijing til Singapore (hvilket ikke var i nærheten av den luksus det høres ut som). Reiseruten ble OSL-CPH-PEK-SIN-BKK-CPH-OSL. Tror det var et par tusenlapper ekstra med utreise også via BKK. Synes ikke det var all verdens dyrt, avstanden tatt i betraktning. Å reise vestover i samme periode var (som kommentert over) vesentlig mye dyrere.
 
Last edited:
Det optimale hadde jo vært å kombinere SAS og Thai. Ut med SAS slik at man slipper å legge seg om ettermiddagen, og retur med Thai slik at man kan stå opp uthvilt i Oslo:) Men da blir kanskje prisene annerledes?
 
Jeg betalte 22.800 (ca) for "J" fra OSL til SIN i romjulen. Riktignok via Beijing og med Air China "F" fra Beijing til Singapore (hvilket ikke var i nærheten av den luksus det høres ut som). Reiseruten ble OSL-CPH-PEK-SIN-BKK-CPH-OSL. Tror det var et par tusenlapper ekstra med utreise også via BKK. Synes ikke det var all verdens dyrt, avstanden tatt i betraktning. Å reise vestover i samme periode var (som kommentert over) vesentlig mye dyrere.

[OT]Og hvor blir så trip rapporten av??[OT]

BF:cool2
 
Til SIN er jeg noe usikker, men til BKK med SKer vel prisene ca slik t/r:

Z kr 18 000
J kr 22 000
D kr "noe midt i mellom"
C kr 34 000

Presis sånn:

[KVS Availability Tool 6.0.2/Diamond - Sabre: Fares/DotRes/US]
Code:
OSL  Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
SIN  Singapore Changi SG [WSSS]
MON  07 Mar 2011 | TUE  15 Mar 2011 | R/T | Business

Carrier    From    To    Fare      Cur                      Fare Basis/TD
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
SK         OSL     SIN     14900   NOK                      ZNOBIZ
SK         OSL     SIN     19700   NOK                      JNOBIZ
SK         OSL     SIN     25700   NOK                      DNOBIZ
SK         OSL     SIN     31700   NOK                      CNOBIZ

-A
 
Hvis man blir EBG på vei ut - vil man da kunne brukke gullstue på returen uten at man har fysisk fått de nye kortene?

Korrekt svar er at man kan oppleve varierende service og en del bastante ansatte både hos SK og TG, så det du gjør er å sjekke at poeng er på konto før returen, får noen til å legge til kortnummer som FQTV i bookingen på nytt, og ved innsjekk i BKK vil du da få boardingkort med begge segmentene på, med *G-status printet på.

Ergo ikke noe tull med "lounge dragons" på CPH, som ikke har noe i mot å "glemme" en regel her og der.

Og til BizFlyer, det skal visselig være sagt at man kan oppleve mye rart personale hos SK også, ikke bare Thai.

-A
 
Back
Top