SK A340 - Bil i lasten?

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei – jeg har en bekjent som mener at gårsdagens flight til SFO ble forsinket på grunn av lasting av en bil i cargo?? (fikk også bilde av en Mercedes som stod klar til flyfrakt.)

Kan dette under noen omstendighet stemme?
 
Ja, har sett at de laster biler i cargo rommet, fester de på ett flak, slik at de pusher de inn via container laster. Tar vel 2 container plasser i bredden.
Såg dette på ett program på tv, da var det en Ferrari(tror jeg) som skulle fraktes med Gulf Air ifra London etter service.
 
Ja, har sett at de laster biler i cargo rommet, fester de på ett flak, slik at de pusher de inn via container laster. Tar vel 2 container plasser i bredden.
Såg dette på ett program på tv, da var det en Ferrari(tror jeg) som skulle fraktes med Gulf Air ifra London etter service.

OK - takker, men det er ogsaa SAS A340 "rigget opp" for?
 
Hei – jeg har en bekjent som mener at gårsdagens flight til SFO ble forsinket på grunn av lasting av en bil i cargo?? (fikk også bilde av en Mercedes som stod klar til flyfrakt.)

Kan dette under noen omstendighet stemme?

En bil FRA Norge TIL USA?!? Høres tvilsomt ut... :colgate: (Beklager for avsporing, men bare måtte!)
 
En bil FRA Norge TIL USA?!? Høres tvilsomt ut... :colgate: (Beklager for avsporing, men bare måtte!)

SAS flyr fra København til San Fransisco. Det ligger vel en merchenesprodusent rett nedi landet derfra.

Hvorvidt SAS har hatt noe med i cargo eller ei får være opp til noen andre å svare på hvis de får behov. Står over denne :)
 
SAS flyr fra København til San Fransisco. Det ligger vel en merchenesprodusent rett nedi landet derfra.

Hvorvidt SAS har hatt noe med i cargo eller ei får være opp til noen andre å svare på hvis de får behov. Står over denne :)

I stand corrected, og går og gjemmer meg i skammekroken.
 
Litt på side-linjen men jeg har sett en BMW 3-serie kjøre av en highloader og inn i lasteluken på en 777 i BKK. Da var jeg mektig imponert. :p

-A
 
En bil FRA Norge TIL USA?!? Høres tvilsomt ut... :colgate: (Beklager for avsporing, men bare måtte!)

Ikke utenkelig. Vet om en som importerte en Alfa Romeo 156 til USA (fra Norge). Du slipper vel de norske avgiftene, om den sendes ny ut av landet?
 
Ikke utenkelig. Vet om en som importerte en Alfa Romeo 156 til USA (fra Norge). Du slipper vel de norske avgiftene, om den sendes ny ut av landet?

Det stemmer.

Jeg har en venn som har kjøpt alle sine BMWer til sommerhuset i Antibes av Bavaria i Oslo, for så å umiddelbart kjøre de ned / eksportere de. Uten norske avgifter, og med tillegg av franske ved import, han han gjennomgående fått nokså mye bedre totalpriser ved å gjøre det slik. Det ryktes at det nettopp er slik fordi produsenten i utgangspunktet selger bilen noe billigere til en norsk forhandler, kontra eks. en fransk, da de vet at avgiftene i Norge er svært høye, og da legger seg noe lavere i pris...
 
Så vidt jeg kjenner til skal vel både drivstofftank dreneres til (nesten) tom og batteri kobles fra før en slik transport kan gjennomføres med et "vanlig" passasjerfly. Finner ikke kravene i farten, men det er sikkert andre her inne som sitter på detaljene.
 
Hei – ja det var på CPH forsinkelsen var (i går så det kan vel sjekkes?) Motivet for å eksportere en bil fra Danmark må jo være at etter tax er det en av de aller billigste landene å kjøpe bil (da forhandlerne har dansket ned prisene betraktelig fra produsent).

For en del år siden så var faktisk en stor del biler i Midtøsten importert fra nettopp Danmark.
 
Vi har af og til biler i cargo på 340. Sidst jeg fløj SFO havde vi to Mercedes E Klasse med fra CPH. Jeg tog et billede af aflastningen, men kan ikke uploade det her på min iPhone.
 
Bør være rimelig heftige biler om de fraktes med fly. Har ingen aning hva det koster, men frakte bil i container sjøveien USA-Norge ifra østkysten, koster vel i lende 10-20K, og tar vel typisk noen uker til 2mnd.
 
Noe dagligdags syn var det forsåvidt ikke, men det hendte rett som det var jeg så biler med europeiske skilter i Bay Area. Spesielt tyske biler med tyske skilter. Med tanke på at de nok omregistreres i løpet av ikke veldig lang tid, er det nok en hel del biler som "privatimporteres" - jeg bil dog tro at flere biler går med skip enn med fly.
 
Når det haster, som f.eks ved kommersielle/PR greier eller testkjøringer har man ikke alltid tid til å vente på båten
 
Back
Top