• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK 4781. 28.06.2015

VirreVapp

ScanFlyer Silver
Noen som har info om landingen i Pula? Har familie ombord som melder om hard landing og at takplater i kabinen falt ned! Nå er de skeptiske til å fly hjem....

Ser ut som returen er kansellert .. ??

En hard landing påkrever en ekstra sjekk. Mulig det er noe som må utbedres ..

Slikt skjer innimellom og flyet er bygd for å ta kunne imot svært mye juling. Du kan berolige din familie med at man i slike tilfeller ikke releaser maskinen uten at den er i fullt flyvedyktig stand.

Ser ut som returen er kansellert .. ??

En hard landing påkrever en ekstra sjekk. Mulig det er noe som må utbedres ..

Slikt skjer innimellom og flyet er bygd for å ta kunne imot svært mye juling. Du kan berolige din familie med at man i slike tilfeller ikke releaser maskinen uten at den er i fullt flyvedyktig stand.

Greit nok det, men det å rope ut at ingen får ta bilder i kabinen og droppe debriefing synes jeg blir helt feil!

Passasjerenes og crewets oppfatning av begivenhetene kan av og til ikke være helt samsvarende .. at paneler detter ned under en hard landing er 'kosmetisk' og ikke strukturelt, men hvis man lander hardt nok til at maskinen må sjekkes, burde man nok ta seg tid til å prate litt med passasjerene synes jeg ...

Greit nok det, men det å rope ut at ingen får ta bilder i kabinen og droppe debriefing synes jeg blir helt feil!
Når man i en slik situasjon nekter folk å ta bilder, kunne man like gjerne oppfordret passasjerene til å gjøre nettopp det - og kontakte media i samme slengen (som noen helt sikkert har gjort), fordi det er det som kommer til å skje. Klønete håndtering av crew.

Har fått video og bilder fra min sønn nå. Kaos og drama, iallefall for de tenåringe som reiste alene.,

Har fått video og bilder fra min sønn nå. Kaos og drama, iallefall for de tenåringe som reiste alene.,

De-boardet de flyet på vanlig måte? Null briefing eller informasjon?
Var det cockpit eller kabin-personell som nevnte meldingen om å ikke ta bilder?

De gikk av som vanlig ja. Det var kabin betjeningen som begynte å rope ut ordre om at fotografering var forbudt

Back