Sjøflyhavna kro åpner i mai

Re: Sjøflyhavna kro åpner i mai

Glimrende nyheter.
Det bør borge for opp til flere fly og vin treff her utover sesongen.
Onsdager og torsdager er jeg klar for treff med trivlige medforumister og bekjente.

Det var godt nytt...

Åper de (med fare for å være petimeter) kan øke stamdaren på mat og service et par hakk fra et par år tilbake... beliggenheten er perfekt både fra land og sjøveien..

Var det Hansa de kjærte på fat sist?

Har desverre drukket så mye øl der at jeg ikke husker hvilket merke de hadde:)

Jeg synes i grunn maten var bra på slutten, jeg; mens Teddys-folkene drev stedet. Når jeg tenker meg om ble det riktignok den samme burgeren med blåskimmelost hver gang, men den og et par øl var en sikker vinner. Nærmest en forum-rett, kan man vel si. Jaja. Hvis det nye opplegget blir noe lignende Kampen Bistro tror jeg vi kan glede oss til både maten og drikken, inkl. en pen vinliste. Det er også grunner til å håpe på en litt laid-back atmosfære uten altfor mange artsy-hipster-fakter. (Sa jeg det?)

Uansett: Det skal mye til for at ikke vi kommer til å møtes på Sjøflyhavna i 2009! :nor

Blir en fin liten pause når jeg skal padle hjemmefra til jobben til sommeren!

Jeg synes i grunn maten var bra på slutten, jeg; mens Teddys-folkene drev stedet. Når jeg tenker meg om ble det riktignok den samme burgeren med blåskimmelost hver gang, men den og et par øl var en sikker vinner. Nærmest en forum-rett, kan man vel si. Jaja. Hvis det nye opplegget blir noe lignende Kampen Bistro tror jeg vi kan glede oss til både maten og drikken, inkl. en pen vinliste. Det er også grunner til å håpe på en litt laid-back atmosfære uten altfor mange artsy-hipster-fakter. (Sa jeg det?)
U2009! :nor

Bra - jeg har vel ikke vært der siden det var noen grekere eller lignende som driver det... Hvis det er de som driver Kampen Bistro som står for maten så er det jo herlig..

George Greker var vel egentlig den som ødela hele stemningen på Sjøflyhavna. Gjengen bak Kampen Bistro osv er rimelig proffe.

MEN...blir det noen sjøfly liggende der? Hvor er det Fonnafly Oslo har (kommer til å ha) sine sjøfly?

Vet ikke siste om Fonnaflyene, men det finnes vel ingen alternativer i indre Oslofjord.

Gleder meg veeeldig til å innta Sjøflyhavna igjen!!! :nor

To bilder fra søndag - og det ble jobbet hardt på innside selv på en søndag

SjoflyhavnaKro_3May2009.jpg

Og Fonnafly er på plass

LN-HOO.jpg

Kommer til å bli et kjempeflott sted det der. Noe nytt om åpningsdato?
Bare synd det ikke er flytrafikk inn til gamle Fornebu lenger. Hadde jo vært konge å sitte der med en halvliter eller 8 og knipse innkomende fly! Noe sjanse for at vi kan få re-åpnet Fornebu igjen?? ;););)

Pokker. Trappen er både av feil konstruksjon og feil plassert.

Regner også du kan legge til feil materiale også Falcon - den er i stål - og det samme er rekkverket rundt toppen

Kanskje gå sammen om en Fonnafly-sightseeing med etterfølgende pils en dag ? :-)

Forslaget om Fonnaflygning med samling etterpå støttes, bare vent til jeg er hjemme igjen fra India i begynnelsen av juni.

Kanskje vi kan få en hyggelig pris hvis vi fyller et par fly - og de som venter på tur kan ta bilder under start og landing mens vi vinker tilbake.

Eneste jeg har fløyet i av enmotors er Bell 47 offshore og en Boeing som fikk vansker underveis fra Aberdeen til London - og aldri et sjøfly.

Eders
Knut Erik

Eneste jeg har fløyet i av enmotors er Bell 47 offshore og en Boeing som fikk vansker underveis fra Aberdeen til London - og aldri et sjøfly.

En-motors Boeing høres ikke noe gøy ut... Bell 47 derimot er kjempegøy (har en tur over Grimstad) - MEN jeg lover deg, Knut Erik, etter en tur i sjøfly er du "frelst"!!! ;) Her er lista mi; Seabee (SE-AXB), Cessna 185 LN-KCA, LN-DBG), Cub LN-UXJ. LN-HHI), Teal (LN-BEY, LN-SAU). Drømmer om tur i Otter, Beaver, Norseman og Cessna 206! Ser at en Beaver er på vei til Norge!

Hyggelig å se at Fonnafly er i gang i Oslo! Sikkert full rulle i Bergen også, med LN-SEA og LN-FFF. Lurer på om LN-IKA også blir stasjonert i Oslo (reparert etter hard landing i dønninger?)? Noen som vet?

Steinar
http://www.seabee.info

1. juni hadde vært den perfekte åpningsdagen, på 70-årsdagen for åpningen av Oslo Lufthavn Fornebu. Og hva hadde vel vært et bedre åpningsarrangement enn at vi markerte jubileet? Kanskje de til og med kunne tenke seg en "soft launch" og teste ut fasilitetene før de slipper inn bermen? Skal ringe dem.

Trappen: Jeg kjører jo forbi stedet daglig, men først i dag så jeg den nederste delen av trappen - og den ser strukturelt riktig ut. Den skal kles med panel før den blir helt korrekt, men dette ser lovende ut.

Back