Sjøflyhavna kro åpner i mai

Re: Sjøflyhavna kro åpner i mai

Ser bra ut!! Blir nok en del tid i Norge i sommer, så det håper jeg å få med meg!!

Når stedet åpnes blir det bare bare en kort spasertur fra leilighetene i Rolfsbukta og bort til stedet der man kan nyte mat og drikke med en fantastisk utsikt ut over fjorden.

427 skritt for å være nøyaktig :)

427 skritt for å være nøyaktig :)

Så deg 53 skritt lenger opp på fredag, men ESPen på Saaben gjorde at jeg ikke klarte å vrenge over på fortauet ditt... ;)

Men det er utrolig gode nyheter om Sjøflyhavna. Vi har jo i det lengste håpet på at de skulle sette på trappen og ha servering på taket, og slik blir det heldigvis. For dem som har vært på Kampen Bistro og Oslo Mek. er det gode nyheter at managementet for de stedene også skal drive Sjøflyhavna. De står for en litt annen stil enn f.eks. den man finner på Odonata, uten å ha sagt et stygt ord om det andre FBU-stedet i klassiske lokaler. Jeg tror det kan bli bra. Det ser ut til at vi kan få oss et gammelt-nytt stamsted - også trekker vi over til KGL når de stenger. :D

Jeg skulle gjerne scannet noen gamle bilder og postkort og lagt ut her, men de er dessverre i pappesker hos City Self-Storage... (Og det ryktes også at flyhistorien skal bli synlig i restauranten...)

Så deg 53 skritt lenger opp på fredag, men ESPen på Saaben gjorde at jeg ikke klarte å vrenge over på fortauet ditt... ;)

Det var vel også noe snø som forhindret den manøveren ;)

også trekker vi over til KGL når de stenger.
Helt i orden, bare jeg får være med på starten også. Som et apropos, i morgen med det også innrykk av venner og kollegaer til middag og mer :D

Her er et kort fra takterrassen, en idyllisk sommer 'noen år tilbake'
FBU-800.jpg

Og for å bringe det over til dagens utsikt - ved å snu seg litt til høyre så kan man se dette

Utsikt_fra_Rolfstangen.jpg

Fantastiske nyheter... Helt klart stedet for Fly&Vin i mai...tar du ballen KGL?

Herlig :-) Og så flott at blåfargen er bevart, er en del av stedet for meg.

Det var vel også noe snø som forhindret den manøveren ;)

Døh, jeg kjører "Vinterbilen", og den veier to tonn. :cool:

Odd: Det kortet har jeg #/%&# ikke! Skikkelig fint, i alle fall.

Døh, jeg kjører "Vinterbilen", og den veier to tonn. :cool:

Odd: Det kortet har jeg #/%&# ikke! Skikkelig fint, i alle fall.

... som tidligere sagt, jeg har endel kort du burd se ....

Fint bilde, KOG.

Måtte bare flyene få fortsette å operere ut fra Sjøflyhavna. Burde nesten vært en del av verneplanen.

På tide at de åpner igjen.. Etter at FBU ble nedlagt, ble det i grunn bare tull der så jeg satser på at de nye eierene klarer å drive slik som i gamle dager.

Hadde vært noe det:) Noen Janne-fargede MB' Gelendewagener burde være der som en hyllest!

VI som jobbet på frakt var jo der og 'drakk lunch' på sommeren.
Those were the days

Back