Sjeldne gjester @ Værnes

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Sjeldne gjester @ Værnes

I løpet av et par uker har jeg vært så heldig å få med meg to flybesøk på Værnes som er litt utenom de vanlige her oppe.

Den 21. august, kom DAT innom med sin MD-87:

dx_md87.jpg

... og i dag kom Air Bucharest innom med sitt eneste fly, en Boeing 737-300 for en charter for Forsvaret til Bardufoss!

bur_b733.jpg

Steinhaugen krymper stadig - kanskje var det mitt siste besøk der i dag?!

:fly

Re: Sjeldne gjester @ Værnes

Alltid gøy når det klaffer sånn at en får med seg sjeldne besøk.Føler at en
har litt mer igjen for ventingen da.
Fine bilder.

Vidar

Pene bilder av pene fly. MD87en til DAT har jeg fodt et par ganger faktisk. Den Air Bucharest rakk jeg akkurat tidlig i vår på Osl, også da Bardufoss charter:)

Hmm hvilken økonomi er det for Air Bucharest å fly opp til TRD for en korttur til Bardufoss ?

Hmm hvilken økonomi er det for Air Bucharest å fly opp til TRD for en korttur til Bardufoss ?
Jeg var inne på samme tanken da jeg kjørte hjem fra Værnes. Kanskje spørsmålet heller skulle være:
Hva må Forsvaret ut med for å hente maskinen fra Bucharest for å fly denne strekningen
?
Skulle tro at det fantes andre selskaper nærmere som kunne gjøre jobben, men da ville disse sikkert vært benyttet!?

Ikke for å ødelegge, men DAT MD87 begynner å bli et vanlig syn på TRD, men de kommer altid på så dumme tidspunkt.
Fine bilder, rakk selv ikke å dra til TRD for å ta bilde av Air Bucharest.

Fine bilder VC-10 ! Uvanlige flymaskiner å få med seg, også for min del. Bra dokumentert!

Back