• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sjeldne bilder fra landets eneste cockpit-samler

Falcon

ÜberScanFlyer
Tom Svendsen har vært på besøk hos smått legendariske Jens Rino Haugen i Grimstad: http://www.f-104.net/jensrino.htm
 
er alle disse bildene fra Grimstad??
Der var det jo utrolig mye flydeler - hva er alt sammen? En 727-cockpit og greier. Hvem er denne mannen???:wow:
Snakk om skrotnisse!
 
Hvem er denne mannen???

Den mannen der har vært på Norge Rundt på NRK1 også, men det er sikkert en 8-9 år siden. Da hadde han vistnok nettopp skaffet en Sabre-cockpit, om jeg ikke husker feil.
Å samle og restaurere cockpitseksjoner er "stort" ute i verden.
I bl.a. England har de flere cockpit-messer og utstillinger.

Snakk om skrotnisse!

Håper du mener i en viss positiv forstand. Ser i headingen på topicet at WAF-faktoren nevnes, og hadde man ikke hatt W, kunne jeg godt tenkt meg å gjøre noe av det samme.... Ja, ikke fullt så..., hva skal jeg si..., rotete da... ^_^
 
Selvfølgelig var Skrotnisse positivt ladet! Hva trodde du - dette er bare imponerende. Den som hadde hatt stor plass, mye penger og en forståelsesfull kone....
 
Oioioioi :wow:

Tar han imot besøk mon tro???? Skal være i Lillesand i 2 uker i sommer, det er jo bare et "steinkast" unna.
 
Originally posted by CK




Grimstad??
Der var det jo utrolig mye flydeler - hva er alt sammen? En 727-cockpit og greier.

En 727 har ikke 4 motorer ... :question:
 
En 727 har ikke 4 motorer

Reagerte med samme spørsmål selv, først, men så oppdaget jeg at motorinstrumenter og handler tilsa tre motorer. Tenker du på de fire "brannslukker-knappene", er vel den fjerden til APU eller noe da?
But then again; ikke vet jeg..., også sier'n jo 727 selv da, den godeste Rino...
 
JRH har samlet aeronautica i mange år. Jeg mener han også hadde ett eller to komplette jagerfly i hagen sin, men det er mulig at han har vært nødt til å begrense seg litt. Alle samlere må (bør) gjerne spisse interessene litt etterhvert som ting hoper seg opp...

N-3PB: Det er jo bare å ringe og spørre. Han står i katalogen. Ta med kameraet!
 
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by CK


Grimstad??
Der var det jo utrolig mye flydeler - hva er alt sammen? En 727-cockpit og greier.

En 727 har ikke 4 motorer ... :question:


Hvis man tar en titt på panelet med 'gauges' etc, så er det jo tydelig at ihvertfall panelet tilhører en maskin med 4 motorer, som da vel blir en 707. Såvidt jeg kan se er alle 'klokkeinstrumentene' ganget opp med 4, en for hver motor. Men pedestal viser jo bare hantler etc. for 3 motorer. Ser ut som det er en mixed cockpit dette... :cool:
 
Du hellige jul.......Dette kunne jo blitt alldeles perfekt........men trenger nok en støvfille,Ajax sitronduft og kansje en smule rydding( I SYSTEM)
 
Back
Top