Sjelden gjest på Flesland

Brave

ScanFlyer Blue
Sjelden gjest på Flesland

Hadde for en gangs skyld med meg kamera på jobb i dag. Når vi takset inn etter dagens siste tur oppdaget jeg denne saken parkert på Flesland. En Beriev Be-200ES. :)

ENBR2210410.jpg

ENBR21410.jpg

Re: Skjelden gjest på Flesland

En av mange fasinerende skapninger fra øst. :) Bra fangst.

Re: Sjelden gjest på Flesland

WOW! :spin

Dette får sjøfly/flybåt-entusiaster til å sikle!!! Ekstremt sjelden sak, dette!

Tror dette er et brannslokningsfly - men om den er i produksjon eller ikke har jeg ikke sjekket... Kanskje de skal til Island for å slokke en viss vulkan...? :colgate:

Eller for å være seriøs; hvor var denne på vei?

Tusen takk for "scoopet", Brave!

Steinar
http://www.seabee.info

Planen min var å reise til OSL idag, men ble nok en gang stoppet av vulkanaske :( Ble ikke noe av det på tirsdag heller.

MEN jeg fikk øye på BE-200'en og tok noen bilder av den :)

Maskinen tilhører MChS Rossii - Russia Ministry for Emergency i følge www.airliners.net.

be-200.jpg

be-200_.jpg

be-200____.jpg

Virkelig morro "å komme over" slike fly!!

Yngve

Takk for kommentarer. Jeg vet dessverre ikke hvor den kom fra eller hvor den er på vei. Uansett en uvanlig maskin som er artig å se. :)

Tusen takk for bildene begge to! Flott dokumentert av et sjøfly som ikke er noe daglig syn her til lands.

Artig, dette er ikke noe man forventer å se fra Flesland. :) Hadde vært artig å vite hvor den skal.

Det der er det ikke ofte man ser på norske flyplasser! Flott dokumentasjon av sjeldent fly!

Fine bilder dette ja av en skjelden gjest. Det er visst første gangen denne flytypen er her i landet. Den kom fra Chile (hvis eg husker rett....) og mellomlandet på Island. Der fikk den seg et 6 døgns "askeopphold"... Fra Flesland går vel turen "hjemover" når den måtte være klar for avgang.... ;)

Har noen bilder eg også,- men nettet ligg nede hjemme, så får dem ikke ut no.
NexGentel jobber med saken hehe....

Takk for fine bilder!
Jeg må vel innrømme at jeg synes den er en "vannskapning"!

BF:cool2

Likte videoen. Håper dette er noe en kan få til Sola Airshow neste gang. Synes jeg ser den kommer inn for landing i Sømmebukta. Hehe :D

BF: En stilig "vannskapning" ;)

Jaja, Flesland får det meste, enten er det A330, A340 eller 747. Vi på SVG kan jo bare stå der å se på nokk en 737 lande... :P

Dette flyet var her i PHX i forrige uke faktisk, på vei hjem fra Argentina etter en oppvisning der nede.

Back