Siv Meisingseth slutter i SAS Braathens

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
- Jeg har bestemt meg for å slutte i SAS Braathens og vil gjerne komme ryktene i forkjøpet. Etter mer enn sju år som pressetalsperson i Scandinavian Airlines og SAS Braathens har jeg valgt å si opp min stilling. Dette er en vel gjennomtenkt beslutning som det likevel ikke har vært lett å ta, men jeg er stolt over å ha gjort dette. – Jeg ønsker nå å bruke tiden fremover for å bestemme hva som blir det neste, men det blir ikke luftfart, det legger jeg bak meg nå, bekrefter Meisingseth ovenfor boarding.no

http://www.boarding.no/art.asp?id=20987

Replying to Topic 'Siv Meisingseth slutter i SAS Braathens'

Ja den stakkars dama har vel gått tom for unnskyldninger, hun orker ikke mer kjeft fra passasjerer og media.

Ja den siste tida har hun virkelig vært i (mot)vinden. det kan ikke være lett å finne på gode unnskyldninger når krangelen er på det mest heftige.

Det vel neppe derfor hun slutter. Tar av meg hatten for den jobben hun har gjort...

Originally posted by EB

Det vel neppe derfor hun slutter. Tar av meg hatten for den jobben hun har gjort...

Det frister ikke meg å ta over for å si det sånn. Etter så mange å r er det forståelig at man har lyst på noe annet.

mvh,
Laurenz

Tja, jobben har sine sider - både positive og negative. Jeg hadde en tilsvarende jobb en gang, og akkurat da var den minst like utsatt, men av helt andre grunner. Det kunne blåse. Det var før mobiltelefoner var så utbredt og fasttelefon kan man ikke slå av like enkelt. Det er for jævlig når Dagsnytt ringer kl 0545 og forventer at du skal kunne komme med et velformulert svar til sending kl 0600 når klokka står på ringing til 0645.

Nei, Siv Meisingseth er noe av det mest ryddige som finnes i den bransjen. Anne Grete Ellingsen stiller for øvrig i samme klasse. De er begge veldig klare og tydelige på hva som er deres rolle og de vet at de aldri kan ha personlige meninger.

Blir spennende å se hvem som blir etterfølgeren...

Han blir nok bra i SAS:

Attachments

• infominister_99817a.jpg
    infominister_99817a.jpg
    8.1 KB · Views: 116

"no no, there are no Norwegians in SAS" :lol

Men det er jo litt alvor i sammenligningen. Jeg har alltid lurt på hva som får folk til å sette seg i en stilling hvor de må fra tid til annen stå med rak rygg mot offentligheten og til de grader prate i eufemismer og pisse rundt grøten for å unngå at et stort selskap må innrømme at man har virkelig bæsjet i skuffen.

Dette gjelder ikke bare SAS og Fru Meisingseth, men før eller siden de fleste store selskap.

Originally posted by ph-ndr

Men det er jo litt alvor i sammenligningen. Jeg har alltid lurt på hva som får folk til å sette seg i en stilling hvor de må fra tid til annen stå med rak rygg mot offentligheten og til de grader prate i eufemismer og pisse rundt grøten for å unngå at et stort selskap må innrømme at man har virkelig bæsjet i skuffen.

Dette gjelder ikke bare SAS og Fru Meisingseth, men før eller siden de fleste store selskap.
Lønna???

Vet du noe om hva den er? For min del så skal den være stiv før det der er noe aktuelt, men jeg er nå naturlig skeptisk nok til vanlige IT-selgere og moral, langt mindre slike ting...

Det er synd for SAS-konsernet at Siv slutter. Hun har gjort en kjempejobb i mange år, og har - med god grunn - blitt kåret til landets beste informasjonssjef flere ganger. Det er klart at en slik jobb - som tilsvarende i NSB, Telenor og Sporveiene - tar på. Det er få informasjonssjefer som både opplever det spennende og det "skremmende" med å fronte selskaper som til de grader er i medienes og kundenes søkelys. Med unntak av de siste ukers bakteriehysteri, er det nok morsommere å være informasjonssjef i Gilde, Tine, IBM eller Hydro - der man får mulighet til å sette dagsorden mere selv, og miksen positiv/negativ omtale nok heller mer i den positive enn negative enden. Det er på en måte "straffen" man får for både å være stor, og å være et selskap som alle mener noe om og som hver dag har innvirking på tusentalls menneskers liv. Takk til Siv for en valgjort jobb, og så krysser vi som jobber i konsernet (og de som fremdeles har et positivt syn på SAS) fingrene for at Fru Foss Stene (komminikasjonsdirektør i SKBU og Sivs sjef) klarer å finne en verdig etterfølger. Om vedkommende er halvparten så god som siv skal vi kunne sove trygt! (bare ikke Stensbøl blander seg inn og ansetter NOK en idrettmann/kvinne....)

Originally posted by CK
Takk til Siv for en valgjort jobb, og så krysser vi som jobber i konsernet (og de som fremdeles har et positivt syn på SAS) fingrene for at Fru Foss Stene (komminikasjonsdirektør i SKBU og Sivs sjef) klarer å finne en verdig etterfølger. Om vedkommende er halvparten så god som siv skal vi kunne sove trygt! (bare ikke Stensbøl blander seg inn og ansetter NOK en idrettmann/kvinne....)

Hva med å vurdere EB? Han skal nok klare å få en positiv vri på de fleste SAS-saker .. :cool2 ;)

Blir nok en mye roligere jobb i Norges Bank...men hun er også valgt inn i styret til Friskis og Svettis Norge - så da blir det litt fart rundt henne alikevel...:up:

Friskis og svettis er en bedrift som jeg tror vil tjene på en ansatt som Meisingseth

Friskis og Svettis er ingen bedrift - men et idrettslag organisert under Norges Bedriftsidrettsforbund. :up: (Non-profit organisasjon)

Hun har kanskje sjekket hvilke store virksomheter i Norge som er lite i media, og gjort seg tilgjengelig for dem :biggrin

Originally posted by EB

Friskis og Svettis er ingen bedrift - men et idrettslag organisert under Norges Bedriftsidrettsforbund. :up: (Non-profit organisasjon)

Joda er klar over det....fant bare ikke ordet....

Back