• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sitte sammen? Pay up!

På longhaul kan man velge sete på de fleste europeiske selskap jeg har flydd med, men som ikke gullkortkunde er det lite å velge i fra når man flyr Y. Som regel åpner det seg dog noe ved OLCI (online checkin). Hos Aeroflot kan du reservere sete om du har alt annet enn de billigste økonomibillettene, dvs fleksibel økonomi og business. Det geniale her var jo at ingen fløy fleksibel (eller tok seg bryet ved å reservere seter) økonomi og ved OLCI så kunne man velge fra hele økonomikabinen. Swiss blokkerer vel tom 2A og 2K i F kabinen sin for ikke statuskunder før OLCI.
 
Hvis man er fler enn 9 er det vel hos SAS så må man gjøre gruppebestilling. Men med gruppebestillling for man ikke de billigste bilettene, dog kan man siden legge til flere biletter til samme pris og man kan og gjøre endringer.

Men er man flere enn 9 og vet alle skal reise og ikke flere kommer til er det penger å spare på å kjøpe seperat for eks en bestilling på 6 og en bestilling på 6 til. Hvis man da er 12 totalt

Men er det særlig mye å spare? Har bare gjort dette et par ganger og mener det knapt var en hundrings pr billett å spare. Fordelene med åpne navnelister, fleksibilitet etc veier fort opp.
 
Men er det særlig mye å spare? Har bare gjort dette et par ganger og mener det knapt var en hundrings pr billett å spare. Fordelene med åpne navnelister, fleksibilitet etc veier fort opp.

Er vel det siste som er fordelen. På de to siste utdrikkingslagene jeg har vært med på at vi droppet gruppebestilling da det ble langt dyrere enn å bare dele opp. Spesielt når man ikke har trengt fleksibiliteten
 
American Airlines SJU - JFK

Det har nok vært fullt. Du kan fritt velge blant blå (vanlige) seter, som utgjør stordelen av setene. Det er kun Preferred (grønne seter) man tar betalt for (nødutgang og de fremste økonomiradene). Resten av økonomikabinen er first come first served.
 

Attachments

  • seatmap.jpg
    seatmap.jpg
    40.2 KB · Views: 134
Last edited:
Men er det særlig mye å spare? Har bare gjort dette et par ganger og mener det knapt var en hundrings pr billett å spare. Fordelene med åpne navnelister, fleksibilitet etc veier fort opp.

Er det en som betaler alt så begynner det å bli en del å spare. Skulle bestille på jobben, vi var da rett nok rundt 30 og da blei det ganske mange tusen å spare på å dele opp ja.
 
Re: AA ;
Billettene ble kjøpt mange måneder før avreise, på den tiden da AA søkte om konkursbeskyttelse, og det kan være det systemet med kun laveste pris i B eller E sete, er tatt bort igjen, - det virket jo ganske forbasket at om man skulle sitte sammen, så var det ingen av de billigste billettene som kunne benyttes. Alle B og E setene hadde en egen farge gjennom hele economy seksjonen, mens A, C, D og F var i en annen farge.
 
Back
Top