Originally posted by MartinLangaas
om FI bare skal fly en sessong rute, hva skal de gjøre med sin ny anskaffede 767 da?
Originally posted by dc-8-63
Originally posted by Bizflyer
Lurer på hvilke destinasjoner de kommer til å åpne da? En ting er å ta allerede eksisterende destinasjone og øke på disse fra osl/arn, men det er sikkert ikke alle som har marked nok for flere SK fly.
Kanskje disse destinasjonene kunne være aktuelle?
- San Fransisco
- Los Angeles
- Hong Kong
- Johannesburg/ Cape Town
- Osaka
- Boston
- Toronto
- Rio de Janeiro
Kanskje litt mindre trolig, men men...
- Las Vegas
- Manila
- Kuala Lumpur
- Sydney
Bare SAS vet!
BF
San Francisco er visstnok ikke aktuell pga en avtale med Lufthansa om at LH holder seg vekk i fra SEA, mot at SAS ikke aapner SFO !!....selv hadde vi ejn merkelig gjeng paa besoek paa torsdag...Port of Portland og Lufthansa...som ville ha oss til aa kjoere 3 timer med bil (limousine) til Portland fra Seattle...for aa fly LH i fra Portland.....jippi....alle de 4 passasjerene jublet i gikk ombord i A340 til Frankfurt.......
:biggrin :biggrin
Originally posted by MD90
Eh. hva er kilden til at LH og SK skulle ha en slik gentlemens' agreement???
Originally posted by dc-8-63
Originally posted by MD90
Eh. hva er kilden til at LH og SK skulle ha en slik gentlemens' agreement???
Kilden er en noksaa frustrert SAS ansatt i Seattle, og det er vel en liten brann i rosenes leir her borte for tiden.....Lufthansa og Port of Portland kjoerer et meget brutalt loep mot SAS og har de siste ukene soerget for at SAS ikke blir invitert til kunder som min egen organisasjon.....hvor SAS absolutt hoerer hjemme.....Det var pinlig aa hoere paa Port of Portland legge frem hvorfor vi boer kjoere bil til Portland (Oslo - Goeteborg) for aa fly Lufthansa...samtidig trist at SAS ikke fikk lov til aa vise hva de staar for og har aa tilby....
Originally posted by BU9001
Hmmm,![]()
Sier du dermed at allianser strider mot konkurranselovgivningen, Jan?
Tror og håper at de skaffer mindre fly fordi de satser på en langrute eller to fra OSL,bla fordi de ser at CO har suksess med 757 fra OSL.Med trafikkøkningen OSL har hatt det siste året er de vel litt "redde"for at det skal komme utenlandske selskaper og snappe de foran SAS.ARN-Narita skal muligens trafikeres av en 767?Originally posted by Alf
Var det inte SAS som förut sa att man i nästa steg ska utvidga intercont. från ARN efter det att cph - shanghai öppnades?
Jag tror nog att arn-narita ligger högst upp på sas önskelista. Sen tror jag knappast att SAS byter ut sina 330:s mot 757r på newark linjerna från arn och cph. vad jag förstår är dessa flygningar ofta proppfulla.. eller har jag helt fel?
mvh alf
Originally posted by LN-SEK
Det jeg så når jeg fløy CPH-SEA-CPH (se avatar:up: ) i sommer var at business-delen var fylt med nesten bare amerikanere. Fler av dem skulle til/fra Tyskland. De jeg snakket med var veldig fornøyd med SK. Om LH hadde klart å dra til seg disse, hvem vet ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.