• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SISTE!!!

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
Idag (22/1-05) fortelles det via Pilotforeningene at det er nedsatt en gruppe som skal vurdere ekspansjon på SAS' Intercont.Pilotforeningene er med og det skal foreligge et svar innen 2-3 uker.

Hvorfor 767/757? Det er umulig å få tak i A330/340 med riktig konfig. og pris.Dessuten kan disse flyene bli i störste laget til å begynne med.:)
 
Det foreligger kanskje planer om å opprette en langrute eller to fra OSL da,siden det satses på mindre fly?Kanskje Bangkok?
 
Det første jeg tenker er: Enda en flytype til SAS.. Kan dette være økonomisk?

Kjekt for spottere da..
 
Lurer på hvilke destinasjoner de kommer til å åpne da? En ting er å ta allerede eksisterende destinasjone og øke på disse fra osl/arn, men det er sikkert ikke alle som har marked nok for flere SK fly.

Kanskje disse destinasjonene kunne være aktuelle?

- San Fransisco
- Los Angeles
- Hong Kong
- Johannesburg/ Cape Town
- Osaka
- Boston
- Toronto
- Rio de Janeiro

Kanskje litt mindre trolig, men men...
- Las Vegas
- Manila
- Kuala Lumpur
- Sydney

Bare SAS vet!

BF
 
Hvis de nå endelig skaffer fly som er perfekt størrelse for OSL,så er det jo veldig merkelig hvis det ikke kommer en langrute eller to herfra??
 
Må jo flire litt også, i siste COP revisjonen ble 767 fjernet...., og det er da ikke så lenge siden ( i 2004) at den siste 767 vel forlot SAS (eller fle levert tilbake til leasing selskapet http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=1887 )

Det må vel haste noe veldig da side det jo er pending leveranser fra både BFI og Airbus i 2006 , men disse er vel ikke konverterbare til aktuelle modeller ?

/G
 
Måske Sydney kunne blive til noget.....JHeg mener DK har jo en Kronprinsesse
fra Australien og der kunne jo genereres nogen trafik,skulle jeg mene...
DK har udvidet eksporten til Australien, såå hvorfor ikke

:spin:

Hilsen
Ole
 
Har vært inne på NSFs hjemmesider og lest artikkelen selv.
Det er ikke tatt en endelig avgjørelse på flytyper.Tilgang,priser,etc. vil avgjøre.
Det nevnes at grunnen til denne nye vurderingen er Malaysians inntog på STO-NYC,Continental på OSL-EWR og Finnairs økning på Østen.Det burde tyde på en økning i tilbudet på OSL og ARN,gjør det ikke det?
Man snakker også om et relativt raskt tempo i saken,med en eventuell start av tilskoling av crew før sommeren.

Spennende! :cheers:
 
''ENGINE SPECIFICATIONS
Engine Type RB211-535E4 Thrust 40,100 lbs. Approx. Range 3,200 nautical miles ''
(Hm .. dette maa vaere trykkfeil .. skal nok vaere 3900 nm)

Kan evt. fikse et par -300'er ogsaa ..

''>ENGINE SPECIFICATIONS
Engine Type RB211-535E4 Thrust 43,000 lbs. Approx. Range 3,500 nautical miles ''


Interessert .. ??
 
Tror nok det var en liten kalddusj for Lindegaard når AY kom med flatbeddene sine og det at de har flere intercont destinasjoner. :)

767 har man jo hatt før, og det blir vel snakk om leasing da. Jeg stemmer for OSL-DXB. Ellers er vel japan bedre egent for bussene, men Hong Kong og Shanghai og andre områder i Kina og kanskje man vil tenke seg tilbake til Delhi og?
 
Tror nog Finnairs framgångar på Fjärran Östern svider mest i Lindegaards kassaskrin. På hans önskelista måste nog Stockholm-Peking och/eller Shanghai vara önskemål nummer 1.
 
Back
Top