Siste rester av BU - last flight

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Det går mot slutten for LN-TUM, den siste levning fra Braathens-tiden.

Jeg er blitt fortalt at siste kommersielle flight for denne er planlagt i SK4095 EVE-OSL den 7. oktober. Med de vanlige forbehold, selvfølgelig ...

Deretter blir det utfasing og flyvning vestover ..

osl08.jpg

Jeg hadde mange turer med den i sin tid. Trist at alle fly fra Braathens snart er borte.

Går vel rett i høggern disse kanskje? De fleste andre TU-ene er høgd med unntak av noen få "stored" som kan bety litt av hvert.

Hatt mange turer på denne og andre BU-maskiner. Felles for de alle var at de var skikkelig dr*t å jobbe på! Vil ikke bli savnet..

Er det store forskjeller i måten BU flyene i -705 standard er utstyrt på ombord, kontra SK sine -783?

En god del forskjeller ja. Plassering av klappseter, toaletter, skap og nødutstyr - for å nevne noe. Enkelte maskiner, som LN-TUA var vel høøøyt oppe på lista over maskiner med snag.

Denne skal også til Canada, etter en tur i malerboksen i Ostrava. Planlagt å forlate OSL 19. oktober.

I følge SAS appen har jeg 8 turer med LN-TUM, men det er nok litt flere i virkeligheten for appen teller ikke før 2013 så vidt jeg kan se.

Bye bye BU

Siste på ln-tum er 7 oktober med evenes 19:15 - 20:55 (ingen ledig). Cdg dus 5 og 6 oktober.
Fra sas fjesbok side.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Last edited:
Siste på ln-tum er 7 oktober med evenes 19:15 - 20:55 (ingen ledig). Cdg dus 5 og 6 oktober.
Fra sas fjesbok side.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Tja, det ligger ute ruteprogram med bruk av 4 stk Boeing 737-700 ut oktober ilalfall - men kan godt hende at de andre dagene etter 7. oktober blir bytta til Airbus for ¨fly nummer 4¨.

Tja, det ligger ute ruteprogram med bruk av 4 stk Boeing 737-700 ut oktober ilalfall - men kan godt hende at de andre dagene etter 7. oktober blir bytta til Airbus for ¨fly nummer 4¨.

Det stemmer, TUM er ikke sistemann ut. Bare siste BU-maskin.

I følge planespotters skal TUM til Canadian North, og blir fortsatt eneste ex BU-maskin ( 737-700 ) som har luft under vingene.

Back