• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Siste rester av BU - last flight

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Det går mot slutten for LN-TUM, den siste levning fra Braathens-tiden.

Jeg er blitt fortalt at siste kommersielle flight for denne er planlagt i SK4095 EVE-OSL den 7. oktober. Med de vanlige forbehold, selvfølgelig ...

Deretter blir det utfasing og flyvning vestover ..

osl08.jpg

Jeg hadde mange turer med den i sin tid. Trist at alle fly fra Braathens snart er borte.

Går vel rett i høggern disse kanskje? De fleste andre TU-ene er høgd med unntak av noen få "stored" som kan bety litt av hvert.

Hatt mange turer på denne og andre BU-maskiner. Felles for de alle var at de var skikkelig dr*t å jobbe på! Vil ikke bli savnet..

Er det store forskjeller i måten BU flyene i -705 standard er utstyrt på ombord, kontra SK sine -783?

En god del forskjeller ja. Plassering av klappseter, toaletter, skap og nødutstyr - for å nevne noe. Enkelte maskiner, som LN-TUA var vel høøøyt oppe på lista over maskiner med snag.

Denne skal også til Canada, etter en tur i malerboksen i Ostrava. Planlagt å forlate OSL 19. oktober.

I følge SAS appen har jeg 8 turer med LN-TUM, men det er nok litt flere i virkeligheten for appen teller ikke før 2013 så vidt jeg kan se.

Bye bye BU

Siste på ln-tum er 7 oktober med evenes 19:15 - 20:55 (ingen ledig). Cdg dus 5 og 6 oktober.
Fra sas fjesbok side.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Last edited:
Siste på ln-tum er 7 oktober med evenes 19:15 - 20:55 (ingen ledig). Cdg dus 5 og 6 oktober.
Fra sas fjesbok side.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Tja, det ligger ute ruteprogram med bruk av 4 stk Boeing 737-700 ut oktober ilalfall - men kan godt hende at de andre dagene etter 7. oktober blir bytta til Airbus for ¨fly nummer 4¨.

Tja, det ligger ute ruteprogram med bruk av 4 stk Boeing 737-700 ut oktober ilalfall - men kan godt hende at de andre dagene etter 7. oktober blir bytta til Airbus for ¨fly nummer 4¨.

Det stemmer, TUM er ikke sistemann ut. Bare siste BU-maskin.

I følge planespotters skal TUM til Canadian North, og blir fortsatt eneste ex BU-maskin ( 737-700 ) som har luft under vingene.

Back