Siste reis for Tu-154M hos Aeroflot

Hvordan et selskap velger å konfigurere interiøret på en flytype har ingenting med flytypen som sådan å gjøre. En VIP-konfigurert Тушка er nok minst like bra som et tilsvarende vestlig produkt.

Det er forresten tullete å sammenligne et design fra 1960-tallet med et fra 1980-tallet. Det blir som å sammenligne en Ford Anglia med en Audi A4.

Jeg ble spurt om forskjellen på Tu 154 og A 320, og svarte på det! Min opplevelse som passasjer hos Aeroflot er bedre nå som de benytter seg av A 319/A 320 på OSL enn det var med Tu 154. Jeg vet at man ikke kan sammenligne noe fra 60 tallet, med et fra 80 tallet. Og hvis SU hadde hatt samme komforten på setene i Tu 154 som på A 320, hadde forskjellen vært minimal, bortsett fra støyen.

For å vise hvor mye Tu-154 som flys i Russland, tror jeg Kurumoch-flyplassen ved Samara kan være ganske representativ. Den ligger i den sydøstlige delen av europeisk Russland. Vel to millioner mennesker sogner til flyplassen, vesentlig i byene Samara og Togliatti.

Linken leder til depature, og arrival og den som trykker på en av de, får også opp hvilke flytyper som benyttes.

http://www.airport.samara.ru/en/timetable/

Synd jeg aldri fikk rota meg til en tur med den.. Men nå får jeg nok klare meg.

Og for dere som er brukere av Flightsimulator 2004, så har Pro-Team laget Project TU-154 som er freeware. Meget bra addon, men MYE å sette seg inn i! Denne anbefales til alle som vil ha et utfordrende fly til FS. Den er dog ikke kompatibel med FSX enda..

Kan lastes ned her: http://fs-proteam.com/

Den FS2004-modellen må være noe av det beste som er laget for MSFS! Utrolig nøyaktig og detaljert. (om den flyr som originalen vet jeg ikke;))

Denis Okan på Project Tupolev (FS2004) säger såhär:

You should know that Project Tupolev - 154 is certified with Russian CAA as a material that can be used in training.

/Daniel

men heldigvis så har noen andre selskaper overtatt Aeroflots Tupolever. som feks KMV (Kavkazie Mineralye Vody)

Back