• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Siste nytt om SAS' wetlease fra United

MD90

ScanFlyer Blue
Det har vært snakket om at wetlease-avtalen med United gir kapasitet til nye intercont-ruter i vinterprogrammet. Men det ser ut til at innstalleringen av Wi-Fi ombord tar så mye tid at det ikke blir plass til noen ny destinasjon, ifølge Inside i SAS:

Scandinavian Airlines fortsätter hela vintern med dagliga flygningar från Stockholm till New York med hjälp av så kallad wet lease från United Airlines. Från den 30 oktober trafikerar det inhyrda flygplanet sträckan Köpenhamn till Washington.
Denna inhyrning löser de kapacitetsproblem som uppstår i samband med att Scandinavian Airlines installerar Internet ombord på Airbus 330/340. Det är ett arbete som innebär en längre underhållstid, vilket i sig betyder att endast 10 trafiksatta flygplan kan trafikera destinationen under vinterperioden i stället för 11.
 
Replying to Topic 'Siste nytt om SAS' wetlease fra United'

Betyder dette at der både flyver UA metal mellem ARN og EWR og mellem IAD og CPH. (Jeg er ikke helt god til at læse svenska!)
 
Replying to Topic 'Siste nytt om SAS' wetlease fra United'

Nej - som jeg læser det så bevirker wet-lease af UA 767 til CPH-IAD, at ARN-EWR kan fortsætte uændret vinteren igennem.
 
Replying to Topic 'Siste nytt om SAS' wetlease fra United'

OK, så er jeg med. 767-300ER? eller 200?
 
Replying to Topic 'Siste nytt om SAS' wetlease fra United'

Originally posted by jens


Betyder dette at der både flyver UA metal mellem ARN og EWR og mellem IAD og CPH. (Jeg er ikke helt god til at læse svenska!)

Sådan fik jeg det også læst det i første omgang. Men ved gentagende læsninger fik jeg det til at CPH-IAD skal gå med United og dermed kan ARN-EWR fortsætte med SAS maskine. Havde man ikke indlejet United havde man manglet en maskine og som jeg indirekte læser det var ellers ARN-EWR blevet stoppet over vinteren!

Iøvrigt ser det ikke ud til at jeg får ret i at der kommer en ny SAS langdistance rute til vinter...DAMM. Synes at det lyder af meget at SAS behøver hele 1,5 A330/A340 hele vinteren for at lave internet på 11 maskiner! Men sådan ser det efterhånden ud :)
 
Replying to Topic 'Siste nytt om SAS' wetlease fra United'

Originally posted by PP


Nej - som jeg læser det så bevirker wet-lease af UA 767 til CPH-IAD, at ARN-EWR kan fortsætte uændret vinteren igennem.

PP er for hurtig......DAMM igen :D
 
Replying to Topic 'Siste nytt om SAS' wetlease fra United'

SK925/926 er nu uploaded i Amadeus med 767 "operated by United Airlines" - samme afgangstider som nuværende på CPH! Dog afgang 12.00 til Dulles fremfor 12.20.
 
Back
Top