Siste hvilested for SK MD-80 m.fl.

Discus

Galley Slave
Medlem
På vår tur i vilde vesten (del 1 og del 2) kom vi plutselig (ja, plutselig!) over noe som lignet en flyplass i det fjerne, og bilen skar av veien og over til det aktuelle stedet. Kingman Airport. Det var en del gjerder, varmedis (35C) og avstander, men her kommer bilder for dokumentasjon og ikke estetikk.

OY-KGZ og SE-DFU:

DSC_0231.JPG

OY-KGZ:

DSC_0249.JPG

SE-DFU:

DSC_0255.JPG

men se - tre til:

DSC_0234.JPG

EC-JRR

DSC_0237.JPG

N427NV (ex. OY-KHC)

DSC_0240.JPG

N421NV (ex. OY-KHR)

DSC_0243.JPG

Nx0xPT (for mye varmedis til å se alt)

DSC_0246.JPG

EC-KET:

DSC_0252.JPG

N507PT (ex JA8262)

DSC_0267.JPG

Last edited:
N504PT (ex. JA8557)

DSC_0309.JPG

EC-JSU:

DSC_0316.JPG

Diverse MD-deler tipper jeg:

DSC_0318.JPG

DSC_0321.JPG

DSC_0333.JPG

DSC_0336.JPG

Kommer sikkert noe mer fra SNSK, både tripreport del 3 og flere bilder her og der.

-- the end --

Last edited:
Fantastiske bilder...må jo ha vært en følelse av nesten å være hjemme...

Hei, hvor er dette hen?? Nevada? Skal en tur til USA om 4 uker, har hørt det finnes en flykirkegård der omkring.

EDIT: nå så jeg at du skreiv det, hehe :) Håper på å ta turen, skal til Arizona også.

Last edited:
Hei, hvor er dette hen?? Nevada?

Ja, Arizona - ca. 1 times kjøring østover fra Hoover Dam.

Kjenner sorgen og gråten tar meg.........
Sørgebånd er høyst aktuelt........

Fantastiske bilder...må jo ha vært en følelse av nesten å være hjemme...

Det var en blandet følelse å være der. Litt kirkegårdsfølelse, litt flyplassfølelse. Egentlig burde det blitt krigstyper i VG av dette "Turister fant 100-vis av døde fly", med oppfølging fra kriseteam fra SAS o.l.

Veldig stort område, veldig mange "døde" fly og veldig stille. Det går bare en ruteflyging pr. dag fra plassen (B1900 til LAS), og vi var der i helgen så industriområdet rundt plassen var øde. Veldig greit å komme inntil gjerdet, og det var også 2-3 hauger man kunne stå på for å få bedre bilder. Det er et knøttlite krigsmuseum der også - vi var ikke innom dette da tiden ikke strakk til. Plassen har jo også en lang historie, ref. link til Wikipedia.

Det er både et vakkert syn å se så mange MDer fra SAS på samme sted igjen - dog en veldig trist grunn... De er de flotteste flyene SAS har hatt og kommer til å ha i flåten sin!! Takk for deling :)

Nå er det ikke alle som skal kappes opp - noen av dem blir satt i trafikk hos Allegiant. Resten er delemaskiner.

Ja det var litt vemodig..... Synd å se de flotte flyene stå der....

Men for jo håpe noen av dem får noen år til i luften.

Her er noen av de bildene jeg tok, blir noe av de samme flyene, men det tåler vel vi.

IMG_3746.jpg

IMG_3691.jpg

IMG_11061024x683.jpg

IMG_3718.jpg

IMG_3717.jpg

IMG_3740.jpg

IMG_3742.jpg

IMG_3741.jpg

SNSK

Utrolig synd og se SE-DFU stående der og støve ned..:(

Fløy DFU i Mars til CPH..:(

Veldig vemodig og se...:(