Siste fra O'Leary: Vil kaste ut toalettene fra flyene for å få plass til ekstra seter

• Thread starter Thread starter OEH
  • Start date Start date
Re: Siste fra O'Leary: Vil kaste ut toalettene fra flyene for å få plass til ekstra s

Amen, alle gikk i fella igjen..:lol:

Re: Siste fra O'Leary: Vil kaste ut toalettene fra flyene for å få plass til ekstra s

Skandale!!! behold dritten ombord - ikke bare som produkt men også det pax`n etterlater seg!

Vel, for å si mitt, han, selskapet og måten han går frempå gjør han til luftfartens FrP, rein populisme, idioti og lite gjennomførbart.

-A

Legger dere merke til at det O'leary spytter ut, skaper lengre tråder enn de fleste nyheter om nye ruter med selskapet.....

Tilfeldig?;)

Legger dere merke til at det O'leary spytter ut, skaper lengre tråder enn de fleste nyheter om nye ruter med selskapet.....

Tilfeldig?;)

Det kan vel ha en viss sammenheng med at selv de som hater selskapet ser ut til å være svært engasjerte i MOL's utspill. Iallefall kommenterer de dem, og er også flinke til å minne oss på hvor dumme vi er som bryr oss. En stor del av innleggene kommer jo fra den brukergruppen som aldri ville satt ræva si i et Ryanair-sete.

Det kan vel ha en viss sammenheng med at selv de som hater selskapet ser ut til å være svært engasjerte i MOL's utspill. Iallefall kommenterer de dem, og er også flinke til å minne oss på hvor dumme vi er som bryr oss. En stor del av innleggene kommer jo fra den brukergruppen som aldri ville satt ræva si i et Ryanair-sete.

Må jo innrømme at det er god underholdning å lese de forskjellige utsagnene da:p

Om dette noensinne kommer til å skje er noe annet, har uansett ikke planer om å sette meg i noen av maskinene hans med det første

Ja, det har ofte forundret meg hvor sterke meninger folk har om selskapet, selv om de aldri har reist med de. Og at folk vet hvordan produktet deres er uten å ha satt sine ben i en av maskinene deres. Jeg vil påstå at Ryanair sitt produkt ikke er dårligere enn DY sitt. Du får et sete med lite benplass akkurat som hos DY. Du får aneldning til å kjøpe noen overprisede mat og drikkevarer (utvalget er bedre enn hos DY), akkurat som hos DY. Du må betale for baggasjen akkurat som hos DY. I det hele tatt er det ikke store forskjellen. Eneste som er bedre med DY er at de stort sett bruker mer sentralt beliggende flyplasser.

Eneste som er bedre med DY er at de stort sett bruker mer sentralt beliggende flyplasser.

Et par andre forskjeller: En meget uapettitlig sjef. Rotete og bråkete mediefremtreden og uoversiktlige kampanjer. Rotetet og glorete hjemmesider. Stygt interiør med glorete farger. Salg av harry skrapelodd. Avspilling av pinlige musikksnutter. Drinker i poser. Et dårligere rykte mht behandling av ansatte. Inntrykk av at passasjerene nesten ikke er velkommen, men et nødvendig onde.

Dette er likevel ikke tilstrekkelig negativt til at folk ikke lar seg lokke av lave priser. Som alle andre flyr jeg også med Ryanair når det er det klart billigste alternativet. 99 prosent av Norges befolkning ser på en flyreise som transport (a la bussreise). En del av den ene prosenten som ser på en flyreise som noe mer befinner seg på dette forum. :)

Skal ikke han slutte snart? I FR altså...

Et par andre forskjeller: En meget uapettitlig sjef. Rotete og bråkete mediefremtreden og uoversiktlige kampanjer. Rotetet og glorete hjemmesider. Stygt interiør med glorete farger. Salg av harry skrapelodd. Avspilling av pinlige musikksnutter. Drinker i poser.

Skjønner ikke hva uapetettlig sjef (egentlig en ganske stygg og usakelig karakteristikk, og høyst subjektiv) og mediefremtreden har med produktet deres å gjøre. Det blir vel hverken bedre eller verre av MOL sine medieutspill.
Jeg kan ikke si at jeg ikke har følt meg velkommen heller. De to gangene jeg har reist med dem har det vært svært hyggelige jenter i kabinen. Ikke har jeg sett noe til drinker i poser heller.

En toppleder betyr faktisk en del for imaget for et firma. Det var nok ikke helt tilfeldig at jeg på Stansted hørte en høyrøstet mann rope ut "F**k Mr Ryanair!!" da han måtte stå lenge i kø og betale ekstra for bagasje. Tror neppe det samme ville rammet Kjos eller Ola Strand f.eks. Mediefremtreden gir et dårligere inntrykk av selskapet, men tydeligvis vurderer selskapet selv dette annerledes. Kanskje fordi det er med å undestreke at selskapet er "underdogs". Kabinpersonalet er sikkert hyggelig nok, som de kabinpersonell flest. At de har fått sprit på flasker har jeg ikke fått med meg, det var poser til den idiotiske "2 for 1" sist gang jeg fløy.

Du tror ikke det samme kunne ha rammet Kjos?
Veeel...

Hvis MoL vil ha PR, synes jeg han skal få et britisk TV-selskap til å lage; Airline (Ryanair Edition), slik som de hadde for Easyjet og Southwest.
DET hadde passet MoL perfekt!

Det sies at ITV skulle gjøre dette, men Ryanair forlangte at tv-crewet måtte booke flightene de skulle være med, på internett, samt de ble krevet for ekstra bagasjeavgift når de prøvde å ta med kameraer, microfoner med mer ombord i flyet. Så de ga opp. ;)

For Ryanair er all PR god PR....på Ryanair vis. Grunnen er enkel. Alle har hørt om Ryanair, alle vet hva de står for og alle vet hva de (ikke) kan forvente av service. Men det alle også vet er at Ryanair er billig, billig, billig.
Så det MOL opnår hver gang han er ute å skrike er ikke bare masse oppmerksomhet men også at folk skjønner at "du får det du betaler for". Det tror jeg er GULL verdt for reklamasjonsavdelingen i Ryanair.

Du vet hva du får når du reiser med Ryanair, men det gjør jeg faktisk ikke når jeg reiser med SAS.

Jeg var på jobb i dag og sendte folk avsted med Ryanair. Flere spøkte og lo om at "vi må vel gå på do først nå da" da de gikk ombord.
De som sa noe, tok det med humor.

Kanskje ikke så dum taktikk å la folk tro at flyturen faksisk blir værre enn det den er. Mye av det som gjør om man er fornøyd eller missfornøyd stammer fra forventningene man har på forhånd. Forventer man noe skikkelig dårlig, og får noe som er OK, blir man fornøyd. Forventer man noe virkelig bra, og får noe som er OK, blir man skuffet.

IMM

Det artigste med utspillene til O'Leary er jo selvsagt alle de ubalanserte kommentarene her inne fra alle dem som aldri har fløyet med Ryanair og aldri skal gjøre det heller. Hvorfor er man egentlig så redd for dette selskapet?

Back