• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Siste A340 "classic" ute av fabrikken

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Dette betyr at de da har snarlige ledige slots til SAS for 20 A332'er for å ruste opp SAS IC?

(Noen måtte si det ;) )

-A

Så: Om man bestiller NÅ er det altså null leveringskø på 340??
Burde SAS benytte sjansen?

Burde SAS benytte sjansen?

Med dagens oljepris er vel kanskje ikke A343 helt riktig valg, men uansett er de ikke om seg nok for å bestille noe som helst skal vi tro Stein Kaptein. Samme hvor mye de trenger flere fly...:rolleyes:

Er det bare -600 som fremdeles blir produsert da? Eller forsvinner A340 fra produsjonshangarene helt?

Er det bare -600 som fremdeles blir produsert da? Eller forsvinner A340 fra produsjonshangarene helt?

Nei, ikke ennå. Ifølge Airbus.com er det fremdeles 20 som ikke er levert.

Har de fått laget en ny til Etihad ennå etter den lille oopsen de hadde i TLS forresten?

Last edited:
A340-200/-300 ble/blir produsert på samme produksjonslinje (FAL) som A330en, og en må nok derfor vente omtrent like lenge på en ny A340 som på en ny A330. Meneh, en ny A340 er aktuell for svært få framover, spesielt siden kommende versjoner av A330 har en rekkevidde tett opptil rekkevidden A340 har.

-500 og -600, med rundt 1stk/mnd, og det er ikke mange igjen av dem.
A340-500/-600 deler for det meste samme FAL som A330.

A340 er jo et veldig flott fly, men det er jo ganske uttdatert med tanke på dagens fuel priser desverre. Og det er ikke mye A330 ikke klarer som A340 greier...

Etter litt googling virker det som at den skal til Abramovich.

Det er hvad rygtet siger - men det korrekte er vist nok at den ejes af Alisher Burkhanovich Usmanov, hvilket passer godt med registreringen M-ABUS!

Kriser kradser dog også i Rusland, så siden midten af januar har M-ABUS været i "storage" på CPH - og jeg skal hilse og sige at det er en nydelige maskine...

Og kanskje jeg er en av de få, om noen her inne som har flydd 200 versjonen? Hadde gleden av og fly A340-200 med LH FRA-TAS-FRA i 2001. Husker jeg ble meget imponert over hvor stillegående maskinen var og den ruvet godt utenfor terminalen i TAS.

Og kanskje jeg er en av de få, om noen her inne som har flydd 200 versjonen? Hadde gleden av og fly A340-200 med LH FRA-TAS-FRA i 2001. Husker jeg ble meget imponert over hvor stillegående maskinen var og den ruvet godt utenfor terminalen i TAS.

Sjelden fugl, men den står på min liste og skal beflys neste sommer ifm fotball VM i Sør Afrika

Sjelden fugl, men den står på min liste og skal beflys neste sommer ifm fotball VM i Sør Afrika

Ja ikke mange av de rundt omkring Tommy777, her er en oppdatert liste over selskap som opererer 200 serien:

6 - South African Airways.
1 - Air Bourbon.
4 - Royal Jordanian. 1 - Kingdom Holding Company.
4 - Aerolineas Argentinas.
3 - Egyptair.
2 - Austrian Airlines.

Er dog usikker på om Austrian Airlines opererer 200 serien lenger.

Back