Singapore planlegger en long-haul LCC - Scoot er navnet

Re: Singapore planlegger en long-haul LCC

Det man da pleier å si da er at long-haul LCC er en helt annen sak enn å drive short-haul LCC, og noe om "skomaker, bli ved din lest"... ;) Eller kanskje Singapore Airlines vet hva de driver med, i motsetning til en del andre aktører?

Det man da pleier å si da er at long-haul LCC er en helt annen sak enn å drive short-haul LCC, og noe om "skomaker, bli ved din lest"... ;) Eller kanskje Singapore Airlines vet hva de driver med, i motsetning til en del andre aktører?

Det er ikke alltid at "man" har rett ;-)

Det er ikke alltid at "man" har rett ;-)

Nettopp! Jeg regner imidlertid med at "the usual suspects" forteller oss om dette selv om det gjelder Singapore Airlines denne gangen...;)

Vil jo si at Air Asia X har fått det rimelig bra til da.

Problemet ligger vel også litt i det å få tak i effektive long-haul fly til en rimelig pris.

Feedernettverk har de jo samt at det er store folkemasser i Asia, så det er enklere å få fylt flyene fra de forskjellige byene.

En high density 777-200ER med 400-420 stolar borde utan problem kunna flyga ex SIN-OSL/ARN. Spännande och se vilka destinationer det blir.

En high density 777-200ER med 400-420 stolar borde utan problem kunna flyga ex SIN-OSL/ARN. Spännande och se vilka destinationer det blir.

Det blir nok innen Asia, muligens enkelte steder i Oseania

Da er navn og logo offentligjort, og ja, det ble det noe teite navnet Scoot. Planen er å starte opp med 4 777-200ER i juni 2012, og er ruter til Kina og Australia som i første omgang skal være aktuelle
Planen her er vel å forsøke kopiere Qantas sin suksess med Jetstar, og å konkurere mot nevnte selskap og nye konkurenter som blant annen AirAsia. De planlegger også å ha en slags hybrid LCC modell, med blant annet 2 klasser ombord

http://www.flyscoot.com/news/Not-your-usual-airline-name-not-your-usual-airline.html
“We chose the name ‘Scoot’ for many reasons, not least because it‘s different. Rather than the tried and tired “airlines” this, “airways” that or “air” yawn, it’s short, sharp and snappy. It stands out. It’s geographically independent, and can be a verb or a noun. Besides difference, it conveys spontaneity, movement, informality and a touch of quirkiness—all attributes we intend this Company to be known for,” said Scoot CEO Campbell Wilson.

Kan vel ikke helt se at jeg har troen på det, men hvem vet. Muligens at navnet skjemmer ingen, men her har de ikke vært helt heldig etter min mening

Da er navn og logo offentligjort, og ja, det ble det noe teite navnet Scoot. Planen er å starte opp med 4 777-200ER i juni 2012, og er ruter til Kina og Australia som i første omgang skal være aktuelle
Planen her er vel å forsøke kopiere Qantas sin suksess med Jetstar, og å konkurere mot nevnte selskap og nye konkurenter som blant annen AirAsia. De planlegger også å ha en slags hybrid LCC modell, med blant annet 2 klasser ombord

http://www.flyscoot.com/news/Not-your-usual-airline-name-not-your-usual-airline.html

Kan vel ikke helt se at jeg har troen på det, men hvem vet. Muligens at navnet skjemmer ingen, men her har de ikke vært helt heldig etter min mening

Kan jo være at dette klinger veldig bra på kinesisk, men forsåvidt enig.

Var det dette prosjektet Sas skulle være med på?

Jeg synes Scoot er et morsomt navn. Blir spennende å følge med på satsningen fremover.

Liveryet var noe spesielt, men er nok valgt for at de skal skille seg ut. :D

w

Ser ut som Sydney og LCC-flyplassen Gold Coast blir de første destinasjonene, men s de prøver å få til rettigheter til å fly til Kina

Det rare navnet mistenkes vel også for å spille på IATA-koden til morselskap som jo er SQ

Videre har også Tianjin og Bankok blir destinasjoner. Overasket over BKK siden SQ også har flere daglige SIN-BKK. Hyggelige tilbudspriser nå i oppstarten http://www.flyscoot.com/index.php/en/promo-fares.html

Har de fått rimelige avgifter av lufthavna i Tianjin og bruker det som en slags LCC-flyplass til Beijing kanskje? Forøvrig flyr vel også SQ selv til PEK. Det tar en halv time med hurtigtog mellom Tianjin og Beijing.

Og sånn blir utseende på flyene

562086_364821510244050_195291693863700_960495_1269522233_n.jpg

Back