• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Singapore Airlines til Sao Paulo/GRU?

LN-BLO

ScanFlyer Silver
Jeg satt og leste over SQs destinasjonskart på Wikipedia, og bemerket meg at Sao Paulo/GRU var satt opp satt opp som destinasjon, ett nytt selskap av i alt 9-10(?) som flyr til samtlige seks kontinenter... Stod dog ingenting om oppsart etc. Noen som er kjent med hva slags routing denne vil få? Non-stop SIN-GRU er jo uhorvelig langt...

Korteste veien er på "vår side", altså Sør-Atlanteren. Men det er jo en anseelig distanse, over 8 600 NM.

Attachments

• Singapore_SaoPaulo.jpg
    Singapore_SaoPaulo.jpg
    89.1 KB · Views: 689
Ja, med en Boeing 777-200LR med "ekstra tilbehør", som følge Boeing har range på 9 395 NM med 301 PAX i maksvær.

Publisert max rekkevidde for A330-200 er 11.600km .. 777LR omtrent 6000 høyere. Airbus er dessuten notoriske til å skryte på seg for lang rekkevidde. Det er en grunn til at ingen opererer A320 til Hawaii, selv om den i teorien skal kunne klare det ...

Så langt sør, så må man vel opp med 240 eller 330 min ETOPS?

Ifølge GCmap må du bare svinge bittelittegrann nordover på slutten for å unngå 240 min. Med forbehold om at lista hans er riktig, men han er ganske nøye på hva han putter inn der. Flyr man via JNB er man inne i 180 min. Svingen rundt MAD er ganske stor...

Back