Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17

Det har, i mangelen på et bedre ord, "gått rykter", om at SQ sin planlegging av ARN ruta ikke har vært så enkel og at SAS ikke har vært veldig positive til dette

Noe av dette kommer frem i en artikkel i Standby.dk:

I første omgang sagde SAS nej tak til at dele samarbejdet på den mærkelige nye rute fra Singapore til Stockholm via Moskva, hvor konkurrenterne flyver direkte, men nu lyder andre toner.

https://standby.dk/sas-boejede-sig-for-singapore-airlines/

Gamlekroken Ejvind Olesen er for øvrig en artig skrue som ikke fatter at noen kan finne på å fly SQ fra ARN. Fant denne uttalelsen også i en annen artikkel:

Senest har Singapore Airlines åbnet den mest mærkværdige rute fra Singapore over Moskva til Stockholm. Det svarer til at køre et tog fra København til Hannover og videre over Ribe til Esbjerg. I stedet for at køre direkte over Storebæltsbroen.

https://standby.dk/hvornaar-sas-laekker-nok/
 
SAS og Singapore Airlines har inngått codeshare på en rekke ruter ut fra ARN

http://www.routesonline.com/news/38...ands-stockholm-codeshare-routes-in-june-2017/
Singapore Airlines operated by SAS
Stockholm Arlanda – Gothenburg
Stockholm Arlanda – Helsinki
Stockholm Arlanda – Kalmar
Stockholm Arlanda – Kiruna
Stockholm Arlanda – Lulea
Stockholm Arlanda – Oslo
Stockholm Arlanda – Ostersund
Stockholm Arlanda – Ronneby
Stockholm Arlanda – Skelleftea
Stockholm Arlanda – Sundsvall
Stockholm Arlanda – Tallinn
Stockholm Arlanda – Tampere
Stockholm Arlanda – Umea
Stockholm Arlanda – Vaasa
Stockholm Arlanda – Vilnius
Stockholm Arlanda – Visby

I tillegg kommer CPH-FAE og KEF
 
Jeg skjønner ikke helt hva den danske kommentator mener. Selvsagt ønsker man seg nonstopruter til alle steder i verden, men at man slipper å bytte fly er vel bedre enn flybytte. Trafikkgrunnlaget gir jo ikke alltid muligheter for nonstop. Det påpekes at konkurrentene fly nonstop, men så lenge det ikke går nonstop fra Stockholm er det bedre å fly med SQ via Moskva enn Finnair med flybytte i Helsingfors f.ek. Jeg ønsker Ethiopian velkommen til Oslo via Arlanda, som jeg er sikker på ARN gjør med SQ via Moskva.
 
Må man gå av på DME på vei fra SIN eller blir man ombord?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da jeg reiste fredag fra Singapore ble boardingkortet bare avlest, fikk hele kortet tilbake.
I Moskva måtte alle ut (med all håndbagasje) selv om det var samme sete hele veien.

Pass og boardingkort ble sjekket 3 ganger på 10 meter i Moskva; før sikkerhetskontrollen, i sikkerhetskontrollen og ut av sikkerhetskontrollen.

Businesspax fikk invitasjonskort til loungen.

Ved boarding ble slippen på boardingkortet revet av og beholdt.
 
Er ikke smootheste ruta i verden via Moskva der, et par jeg har snakket med som mye heller velger CPH etter denne erfaringen. Det blir jo litt styr og ståk fra OSL (eller lenger unna) og videre fra SIN da. Kanskje også derfor de beste tilgangene på tilbudspriser er på ARN ruta.
 
Stoppet i Moskva, og måten stoppet er implementert på gjør ruten ubrukelig for min del.
Reiser mye heller via CPH hvis jeg skal fly med SQ.
 
Ah. Så det sirkuset er standard hver gang? Da kan da umulig den routingen være noe sjakktrekk for SQ? Men såvidt jeg husker hadde de en mellomlanding på DME for New York - ruten, var det samme styret på den også eller er dette noe nytt?
 
Ah. Så det sirkuset er standard hver gang? Da kan da umulig den routingen være noe sjakktrekk for SQ? Men såvidt jeg husker hadde de en mellomlanding på DME for New York - ruten, var det samme styret på den også eller er dette noe nytt?

Houston, ikke New York. Og mener ha lest det var noe av det samme
 
Står på ARN nå og ser store reklameplakater for denne ruten.
Er det noen som vet hvordan ruten «går»? Kan det være aktuelt å droppe mellomlandningen i Moskva?
 
Jag flög från SIN igår och det var mer eller mindre fullt fram till DME. Hälften gick av där. Möjligt det såg annorlunda ut längst bak men det jag såg var så.

Eftersom det är massor av svenska turister som börjar och slutar vinterferien nu så vet jag inte om det betyder något alls.

Jag tyckte inte heller stoppet i DME var speciellt jobbigt. Visst, man måste gå av men det får man göra i CPH också.
 
Så var det slut!

SINGAPORE Airlines (SIA) will permanently suspend services to Canberra, Dusseldorf, Stockholm and Wellington under a review of its network amid the coronavirus crisis.

https://www.businesstimes.com.sg/companies-markets/sia-axes-flights-to-canberra-dusseldorf-stockholm-and-wellington-for-good

Det här var väl rätt väntat tyvärr. Men tanke på hur SQ sliter p.g.a. coronaviruset lär det komma mer.

Det är nog bara att acceptera att det kommer vara färre direktlinjer ut i världen från ARN och liknande "tier 2 airports" i framtiden. Trafiken kommer i allt högre grad ackumuleras till de stora hubarna i Europa (hoppas jag har fel).
 
Back
Top