• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Singapore Airlines og veien etter Korona

Someone

Moderator
Medlem
Singapore kommer med en gigantisk redningspakke til Singapore Airlines, i form av cash og egenkapital. En aksjeemisjon på S$5,3 milliarder og utstedelsen av et "mandatory convertible bond" på S$9,7 milliarder, blir totalt S$15 milliarder friske midler i kassen. Temasek, det statlige fondet som eier 55% av Singapore Airlines, er for og bidrar med sin del. Men en kurs på Singapore daler på litt over 7 tilsvarer dette omtrent 110 milliarder NOK. Så litt høyere beløper enn man driver tuddler med til våre flyselskaper

https://www.singaporeair.com/en_UK/...cle/?q=en_UK/2020/January-March/ne0720-200326

26 March 2020 - Singapore Airlines Limited will offer all shareholders S$5.3 billion in new equity and up to a further S$9.7 billion1 through a 10-year Mandatory Convertible Bonds (MCB). Both will be offered on a pro-rata basis via a rights issue, and both issuances will be treated as equity in the Company’s balance sheet.
 
Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Singapore kommer med en gigantisk redningspakke til Singapore Airlines, i form av cash og egenkapital. En aksjeemisjon på S$5,3 milliarder og utstedelsen av et "mandatory convertible bond" på S$9,7 milliarder, blir totalt S$15 milliarder friske midler i kassen. Temasek, det statlige fondet som eier 55% av Singapore Airlines, er for og bidrar med sin del. Men en kurs på Singapore daler på litt over 7 tilsvarer dette omtrent 110 milliarder NOK. Så litt høyere beløper enn man driver tuddler med til våre flyselskaper

https://www.singaporeair.com/en_UK/...cle/?q=en_UK/2020/January-March/ne0720-200326
Da snakker man den store bazookaen!!
 
Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Da snakker man den store bazookaen!!
Singapore Airlines er vel i kategorien "2big2fail" for Singapore, både økonomisk og for infrastruktur.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
 
Re: Singepore Airlines og veien etter Korona

Emisjonen er da gjennomført, og det endte med å hente inn USD 6,32 milliarder i ny egenkapital, så snakker ikke så langt unna 60 milliarder NOK

https://business.financialpost.com/...es-1-bln-additional-credit-after-rights-issue

Singapore Airlines Ltd said on Monday that it had secured about $1 billion in credit facilities, in addition to the S$8.8 billion ($6.32 billion) it recently raised from a rights issue, to help it weather the COVID-19 pandemic.

I tillegg har de pansatt fly for $900 millionerm og hentet inn $500 millioner i andre kortsiktige lån
 
Re: Singepore Airlines og veien etter Korona

Samtidig er tapet i kroner mindre enn mange andre
 
Med avgang i går fra Singapore, og retur i dag fra London, har SQ gjenopptatt interkontinentale flygninger med A380.
 
Tror kanskje det verste for SQ om dagen er de store omveiene de tar vest for midtøsten eller over Russland for å unngå Afghanistan. Derav forsinkelser og lengre flytid = kostbart.
 
Singapore Airlines har aldri tjent mere penger på et kvartal enn hva de gjorde i andre kvartal 2023

Selv om de «bare» opererer på 90% av 2019 nivået


https://airwaysmag.com/singapore-airline-record-profits/

Singapore Airlines Group (SIA Group), made up of Singapore Airlines (SQ) and low-cost unit Scoot (TR), has reported a net profit of S$734m (US$554.84m) for the three months to June 30, up from the S$370m (US$279.5m) last year. This was the group’s highest quarterly net profit in its history.
 
Kan rapportere om hinsides priser hos Singapore Airlines.
Og beleggene er etter det jeg ser ganske bra.

Pris i april var 100 000 tur-retur i business på ett par ukers varsel. Jeg ser nå igjen at prisen er det samme.
Premium økonomi er 40 000 tur-retur.

På det laveste fikk vi vel business til Auckland til 22 000, en god stund før pandemien.
 
Last edited:
Kan rapportere om hinsides priser hos Singapore Airlines.
Og beleggene er etter det jeg ser ganske bra.

Pris i april var 100 000 tur-retur i business på ett par ukers varsel. Jeg ser nå igjen at prisen er det samme.
Premium økonomi er 40 000 tur-retur.

På det laveste fikk vi vel business til Auckland til 22 000, en god stund før pandemien.

I 2019 fikk vi Biz SVG-DPS for 16.500,00, i 2022 betalte vi ca 23.500,00 for samme, neste sommer ligger på 35-40000 nå..... Ikke rart de tjener penger
 
Også tredje kvartal (de kaller det 2. kvartal) var bra for Singapore Airlines. På tross av fallende fraktmarket, så hjelper god drift, lavere drivstoffpriser og nærliggende konkurrenter som ikke er fullt tilbake med kapasiteten.

Både sist kvartal og første halvår i deres regnskapsår, som starter 1 april, har de hatt en driftsmargin på 17%. Og i motsetning til våre hjemlige selskap, sliter ikke SQ med samme sesongsvingninger. De er også mer lønnsomme nå enn hva de var tiåret pre-korona. Dog tjener de ennå ikke noe på Scoot, isolert sett.


https://www.singaporeair.com/saar5/...inancial-Results/News-Release/nr-q2fy2324.pdf

STRONG DEMAND OVER SUMMER PEAK SEASON DRIVES RECORD HALF-YEAR RESULTS FOR THE SIA GROUP
 
Last edited:
Back
Top